Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    City Motors teenis tubli kasumi

    "Mida tuleb öelda – keskkond toetas meid," ütles ettevõtte juht Jaanus-Peeter Palm. Foto: Andras Kralla

    Automüüja City Motors teenis mullu pea 32 miljoni euro suuruse käibe juures 600 000 eurot puhaskasumit. Ettevõtte tegevjuhi Jaanus-Peeter Palmi hinnangul on eestlaste eelarvamused Prantsuse autode suhtes kadumas.

    City Motorsi käive kasvas mullu 8 protsenti ja tegevuskasumi rentaablus oli 2,16%, selgub Äripäeva Infopanka laekunud ettevõtte majandusaasta aruandest. Aasta lõpu seisuga töötas autode edasimüüjas 66 inimest. Dividendi määrati mulluse eest 150 000 eurot, kuid Palmi sõnul peab selle veel kinnitama üldkoosolek.
    Ettevõte kirjutas aastaaruandes, et suutis protsendi võrra turuosa kergitada, olles siiski suurima konkurendiga (ABC Motors) praktiliselt viigis. "Eks meie eesmärk on turuosa sellisena enam-vähem hoida. Ma loodan, et see on Renault' ostjatele positiivne, kui on kaks tugevat konkurenti, kes mõlemad üritavad parimat teenust pakkuda," arvas Palm.
    City Motors Laagri esindus Foto: Ivar Kuldver
    Tema sõnul on Prantsuse autodega seotud müüdid murdumas. "Arvamus, et Prantsuse auto justkui ei sobiks siia Põhjamaade kliimasse, on mööda saanud. Põhiolemuselt on kõigi Euroopas tegutsevate tootjate autod ühtemoodi toodetud ja regioonidega arvestatud, erilist vahet pole. Renault'l on kindlasti ajalooliselt tugevusi – võidusõit ja sealt tulenev mootorite ehitamise oskus on ikkagi üks maailma parimaid," rääkis Palm.
    Üldiselt oli City Motorsi juhi sõnul firmal hea aasta, mille lõppakordina saadi ka Baltikumi parima Renault' ja Dacia edasimüüja tiitel. "Mida tuleb öelda – keskkond toetas meid," märkis Palm.
    Kuigi AMTEL teatas värskelt, et automüük pööras veebruaris 8protsendilisse langusesse, ei pane see Palmi veel muretsema. "Trendi välja lugeda oleks keeruline. Laiemalt vaadates – ega ka majandusanalüütikud pankades või Eesti Pangas ei ütle, et majandus kuhugi oluliselt keeramas oleks," toonitas ta.
    Palmi sõnul tuleb arvestada ka võrdlusbaasiga – eelmise aasta jaanuari ja veebruari näitajad olid mõjutatud firmaautode massilisest ümberregistreerimisest. "Turg tõusis suisa 22 protsenti, tehti tehinguid päris hooga," sõnas Palm. Samas on turg võrreldes tunamullusega siiski tema sõnul tõusnud.
    Sama rääkis Äripäevale mullu märtsis ka Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. „Tavapärasest rohkem nn aastalõpu autosid vormistati 2018. aasta jaanuaris ning aasta alguskuudel anti üle mitu riigi- ja muu suurhanke tellimust,“ rääkis Sillat toona.
    Eelmisel nädalal teatas AMTEL, et uute sõiduautode müük langes Euroopa Liidu riikides ka veebruaris hoolimata sellest, et suuremates riikides pööras automüük tõusule. Balti riigid said automüügis aga väga erineva tulemuse. Äärmiselt kiires tempos suurenes uute sõiduautode müük Leedus, kus see veebruaris kasvas koguni 94,5%. Lätis kerkis müük 3,9% ja Eestis langes 8%.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.