Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossinovski: tootmisettevõtted hakkavad Eestist lahkuma

    Eesti vagunite remontimise turg paistab Ossinovski sõnul silma selle poolest, et kohalikel depoodel ei jätku tööd, see-eest on Lätis ja Leedis olukord hoopis teine.Foto: Andras Kralla

    Eesti kaotab hinnavõitluses Lätile ja Leedule, arvab ettevõtja Oleg Ossinovski.

    Riigifirma Operail teatas, et väljub vagunite remontimise ärist. Ettevõtja Oleg Ossinovski, kelle firma on samas äris tegev, ei arva, et riigifirmast konkurendi lahkumine toob tema firmale suurt kasu.
    „Konkurents pole kuhugi kadunud, sest see on selles valdkonnas väga suur. 1000 kilomeetri raadiuses on kümneid konkureerivaid depoosid. Ühe Tapa depoo kadumine ei muuda mitte mingil juhul konkurentsiolukorda ja meie ei võida kuigi palju. Vagunite arv, mida Tapal remonditi, ei olnud nii suur, et turgu jõuliselt mõjutada,“ ütles Ossinovski.
    Lätis ja Leedus on hoopis teisiti
    Eesti vagunite remontimise turg paistab Ossinovski sõnul silma selle poolest, et kohalikel depoodel ei jätku tööd, see-eest on Lätis ja Leedis olukord hoopis teine.
    „Leedus on vaguneid kordades rohkem kui Eestis. See pole üllatav: riik on ise ka suurem. Lisaks kasvab palgakulu Eestis kiiremas tempos kui seal. Töö omahind on meil kõrgem. Seepärast on meil väga raske Läti ja Leeduga konkureerida,“ ütles ASi Skinest Grupp omanik.
    Tema mõistab enda sõnul Operaili otsust. "Eestis on aina raskem tootmisega tegeleda. Kui palgakasv jätkub, aga maksukoormus ei alane (ettevõtjad räägivad juba ammu sotsiaalmaksu langetamisest või lae kehtestamisest sellele – toim), siis kaotab Eesti ka edaspidi konkurentsivõimet. Tootmisettevõtted hakkavad meie riigist lahkuma,“ selgitas ta.
    Tõsiasja, et riigiettevõte Operail üldse tegeles vagunite remontimise äriga, peab Ossovski klassikaliseks näiteks selle kohta, kuidas riik sekkub sinna, kuhu ei peaks. „See, et maksumaksja tegeleb vagunite remondiga, on täielik idiootsus. Hindan positiivselt fakti, et riigifirma lõpetab tegevuse, mis ei ole riigi strateegilistes huvides. Riik peab toetama infrastruktuuri. Tegelema, näiteks, reisijateveoga, reisirongide kiiruse tõstmisega,“ ütles Ossinovski.
    Operail muudab strateegiat ja koondab
    Operail peatab Tapa depoos vagunite remondi ja koondab 21 töötajat. „See on meie strateegiline juhtimisotsus, sest näeme, et oluline on suunata senisest enam tööjõudu tasuvamatesse ärisuundadesse, milleks vedurite ehitamine kahtlemata on,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu pressiteate vahendusel. „Selle ümberkorralduse tulemusena peatame Tapa depoos vagunite remonditeenuse osutamise ja koondame 21 ning suuname ümber- ja täiendõppesse 37 töötajat.“ Ümberõppele lähevad peamiselt keevitajad, automaatikud ja vaguni lukksepad, et asuda tegevusse vedurite ehitamise ärisuunal.
    Operaili nõukogu esimehe Kuldar Leisi kinnitusel on tehtud otsusel majanduslikud põhjused. „Operaili remondi äriüksuse Tapa depoo vagunite remonditeenuse osutamine ei ole viimastel aastatel ettevõttele kasumlik olnud, kuna sõltub palju lähiriikide turuolukorrast. Vagunite remontimisel ei saa me konkureerida depoodega, kus tööjõud, materjalid ja varuosad on odavamad,“ selgitas Leis.
    Trahv ripub pea kohal
    Äripäev kirjutas eelmise aasta detsembris, et Venemaal Omski lähedal toimunud rongiõnnetuse üheks põhjustajaks peavad Venemaa ametnikud Operaili Tapa depoodes remonditud vagunit, mistõttu võib riigile kuuluvat ettevõtet halvemal juhul oodata kümnetesse miljonitesse eurodesse ulatuv kahjunõue.
    Äripäeva andmetel tahab Venemaa Raudtee nõuda Eesti poolelt 3 miljonit eurot läinud aastal juhtunud rongiõnnetuse kahju hüvitamiseks.
    Operaili kinnitusel jätkub Tapa depoos teiste teenuste osutamine endise mahuga. „Vagunite rattapaaride kontrollimine ja formeerimine jätkub ning samuti teostame remonditeenust meie enda tehnohooldepunktidele,“ sõnas Operaili juht Raul Toomsalu. „Me kindlasti tegeleme jätkuvalt edasi kaubaveoga ja vagunite rentimisega ning pöörame lähiaastatel senisest enam tähelepanu digitaliseerimisele ning teenuste viimisele uutele turgudele.“
    Operaili äritulu olid eelmisel aastal 72,7 miljonit eurot ning EBITDA 15,7 miljonit eurot. Aasta varem olid need numbrid vastavalt 49,5 ja 5,5 miljonit eurot. Operail teenis eelmisel aastal 9,2 miljonit eurot puhaskasumit
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.