• Jaga lugu:

    Teed neljarajaliseks – aga Rail Baltic?

    Rahandusministri sõnul korraldatakse Eesti põhimaanteede neljarajaliseks rajamiseks rahvusvaheline hange.Foto: Eero Vabamägi, Eesti Meedia / Scanpix

    Rahandusminister Martin Helme plaan näeb ette alustada põhimaanteede neljarajaliseks ehitamist, kavatsuse kohaselt algaksid tööd juba 2021. aastal – kuid kust tuleb tööjõud, millised ettevõtted hakkavad averuse raames ehitusest enim kasu saama ja kuidas mõjutab see Rail Balticu ehitust, räägime juba esmaspäevases Äripäeva raadiosaates "Kuum tool".

    Rahandusminister Martin Helme ütleb saates, et Tallinna–Tartu, Tallinna–Pärnu ja Tallinna–Narva teede rajamiseks korraldatakse rahvusvaheline hange, kuid hea meelega näeks ta projektist kasu saamas nii kodumaiseid ettevõtteid kui ka tööjõudu.
    Praegu ehitussektoris tööjõudu napib, kuid ka sellele on Helmel lahendus. "Teeme kõik selleks, et oma inimesed välismaalt tagasi tuua," märkis ta. "Samuti pole me kunagi varjanud, et oleme Rail Balticu projekti puhul skeptilised," viitas ta sellele, et kui mitme projekti korraga teostamise jaoks töökäsi ei jätku, võib prioriteet liikuda teedele.
    Helme sõnul ollakse Rail Balticu puhul eriti skeptilised juhul, kui Euroopa rahastus tuleb algselt loodetust väiksem. Ta nentis, et praegu on see täpselt nii ka minemas.
    Saates Martin Helme teede ideele oponeerinud riigikogu rahanduskomisjoni ja Reformierakonna fraktsiooni liige Aivar Sõerd leidis aga, et averuse ehk avaliku ja erasektori koostöö (PPP – public-private partnership) skeemiga projekti rahastamine on halb mõte. PPP näeb ette, et teede ehitamiseks vajaliku laenukoormuse võtaks enda kanda erasektor, kes ehitab teed ka valmis ning hakkab neid seejärel riigile rentima. Riik aga annab garantii, et teid mingi perioodi jooksul renditakse. "PPP mudel on ammu enda aja ära elanud ning selle abil püütakse ainult Euroopa Liidu eelarvereeglitest mööda vaadata," räägib Sõerd saates.
    Sõerdi hinnangul peaks Eesti teede projekti asemel keskenduma eelarve strukturaalsesse tasakaalu viimisele ning projekti finantseerimiseks võiks tulevikus kaaluda hoopis riigivõlakirjade emiteerimist. Seda eriti olukorras, kus raha on odav.
    Samuti uurisime saates, kas PPP on praegu ainus teede rahastamiseks sobiv viis või on see küll halb variant, kuid olemasolevatest parim. Sellele, kas Reformierakond jätaks praeguses majandussituatsioonis teed ehitamata, saab vastuse saatest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kristina Schotter: hagi tagamise nõue on kõvasti kreenis
Kohtul võiks olla ühe tööpäeva asemel piisav aeg kaaluka ja kostja õigusi äärmiselt riivava otsustuse tegemiseks enam õigusi vaadata ka nõude sisulist põhjendatust, kirjutab advokaadibüroo Cobalt vandeadvokaat Kristina Schotter
Kohtul võiks olla ühe tööpäeva asemel piisav aeg kaaluka ja kostja õigusi äärmiselt riivava otsustuse tegemiseks enam õigusi vaadata ka nõude sisulist põhjendatust, kirjutab advokaadibüroo Cobalt vandeadvokaat Kristina Schotter
Nõrk tööhõive vajutas USA börsid rekordtasemelt alla tagasi
USA oodatust kehvem tööhõiveraport kukutas S&P 500 aktsiaindeksi täna eilselt rekordtasemelt alla.
USA oodatust kehvem tööhõiveraport kukutas S&P 500 aktsiaindeksi täna eilselt rekordtasemelt alla.
Raadiohommikus: kinnisvararajajad teatavad tulemusi
Homme annavad börsile oma esimesest poolaastast ülevaate Eesti ehitusturuhiiud Merko ja Nordecon. Samuti on oodata kinnisvarafondi Baltic Horizon kuue kuu numbreid. Kuidas ehitus- ja kinnisvarasektoril läheb, kommenteerib Merko Ehituse juhatuse esimees Andres Trink.
Homme annavad börsile oma esimesest poolaastast ülevaate Eesti ehitusturuhiiud Merko ja Nordecon. Samuti on oodata kinnisvarafondi Baltic Horizon kuue kuu numbreid. Kuidas ehitus- ja kinnisvarasektoril läheb, kommenteerib Merko Ehituse juhatuse esimees Andres Trink.
Endine maanteeameti peadirektor läks Rail Balticu Eesti filiaali juhiks
Juuli keskpaigast sai Rail Balticu ehitamise kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail ASi Eesti filiaali uueks juhiks Priit Sauk. Ta võttis rolli üle endiselt juhilt Aivar Jaeskilt.
Juuli keskpaigast sai Rail Balticu ehitamise kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail ASi Eesti filiaali uueks juhiks Priit Sauk. Ta võttis rolli üle endiselt juhilt Aivar Jaeskilt.