Viljandis raamatuid tootva ettevõtte Print Best juht Tanel Venderström märgib, et varem toodeti päris palju trükiseid Hiinas, kus see oli odavam. Kuna transpordi- ja muud kulud on nii palju tõusnud, on suur osa sellest tootmisest tulnud tagasi Euroopasse. Sellest võimalusest saavad osa ka nemad.

- Raamatute trükkimine on liikunud Skandinaaviast Baltikumi, nüüd jõuavad siia ka varem Hiina läinud tellimused. Viljandi trükitööstuse Print Best juht Tanel Venderström tõdeb, et nii suuri investeeringuid kui viimase aasta jooksul pole nad varem teinud. Suured investeeringud tulevad ka sel aastal.
- Foto: Elmo Riig/Sakala/Scanpix
Tanel Venderström ütleb, et nad müüvad praegu juba kolm-neli kuud tellimusi ette. Kohe tellivad nad ära ka materjalid, et oleks kindel, et need õigeks ajaks kohal on. “Meil ei ole midagi veel sellepärast ära jäänud, et me materjali ei saa, aga kui tellida või käituda samamoodi, nagu aasta või kaks tagasi, siis see kindlasti enam ei toimiks,” on Venderström kindel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viis näidet!
Ajad on huvitavad, tõdevad siinsed töösturid mõrumagusalt muiates kui ühest suust. Tarneahelate ja materjalide kaose ning kulude suurenemise ajal on paljusid tabanud tellimuste laviin, mis mõnel tõotab vaibuda, enamikul alles kogub tuure.
Jaemüügis loob füüsiline ruum sageli aluse kogu kliendikogemusele. See mõjutab seda, kuidas inimesed poes liiguvad, kui kaua nad seal viibivad ja kui palju nad ka kulutavad. Ettevõtete jaoks on sisekujundus rohkem kui lihtsalt esteetika – see aitab kaasa ärieesmärkide saavutamisele. IKEA sisekujundusekspert jagab praktilisi näpunäiteid, kuidas läbimõeldud ruumilahendused parandavad poe funktsionaalsust ja klientide ostukogemust. Üheks hiljutiseks näiteks on Tallinna butiigi „Signature Tailoring“ sisekujundus.