Humana juht: „Kasutatud asjade ostmine on muutunud prestiižseks“
Eesti elanikud hoiavad järjest enam ostude pealt raha kokku – seda märgivad toidupoed ja näitavad uuringud. Kasutatud riiete kauplused tunnevad end selles olukorras hästi.
„Ostan siit päris tihti ja annan tihti ka oma asju ära,“ tunnistab Tartu maanteel asuva Humana Vintage’i külastaja Elina Delovõje Vedomostile. Ta on 22aastane ja üldiselt eelistab riideid osta mitmesugustest vanakraamipoodidest – keskkonnast hoolimine on tema jaoks sama oluline kui säästmine: „Tore, et saab raha kokku hoida ja säästvat elustiili toetada. Ei, majanduskriis ei ole minu eelistusi mõjutanud.“
Baltikumi suurimat kasutatud riiete ostu-müügiplatvormi pidanud Eesti idufirma Upty ei suutnud enam investoreid kaasata ning läks juuli lõpus pankrotti.
Ekstrahapud kummikommid, austrimaitselised kartulikrõpsud, suhkruvaba maasika-pulgakommi-maitseline karastusjook. See on vaid väike valik, mida võib leida Candy Popi poodidest. Kauplused on laest maani värvilised, riiulid tooteid täis ning keset tööpäeva võib-olla inimestest liiga tühi.
Jaemüügis on olulisel kohal tehnoloogia areng, kus QR-koodid, tehisintellekt ja robootikalahendused aitavad kaupmeestel kulusid vähendada ja efektiivsust suurendada.