• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 14.01.16, 20:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virtuaalreaalsus jõuab igapäevaellu

Virtuaalreaalne ruum saab osaks meie igapäevaelust, teatas investeerimispank Goldman Sachs.
Virtuaalreaalsuse seade
  • Virtuaalreaalsuse seade Foto: EPA
Google, Facebook, Samsung ja Microsoft on loonud juba tooted, mis annavad inimestele võimaluse virtuaalreaalset ruumi (VR) tunneteda. Need tooted on aga alles lapsekingades.
Kusjuures virtuaalreaalset ruumi loovate seadmete turg võib ulatuda 2025. aastaks juba 80 miljardi dollarini, ütles Goldman Sachsi analüütik Heather Bellini.
Kolmapäeval avaldatud teates prognoosis Goldman Sachs, et 9 aasta pärast võiks terve tööstuse riistvara käive olla 45 miljardit dollarit ja tarkvara käive 35 miljardit dollarit. Võrdluseks – praegu on sülearvuti turu käive 111 miljardit ja mängukonsoolide käive 14 miljardit.
„See hakkab muutma paljusid asju meie elus. See võib kõik pea peale pöörata,“ ütles Bellini CNBC-le. „2016 ei saa olema aasta, mil selline stsenaarium teoks saab. Aga järgmise 10 aasta jooksul küll.“
Tööstuse käivet hakkaks kasvatama erinevad mängud ja meelelahutus. Lisaks sellele võivad virtuaalreaalsuse tehnoloogiat kasutama hakata ka autotootjad, jaemüüjad ja isegi sisekujundajad, teatas Goldman.
„Kui sa tahad oma majja näiteks mööblit osta, siis VR näitab sulle, milline see mööbel sinu kodus välja näeks,“ ütles Bellini.
Google Cardboard, mis maksab vaid 20 dollarit, aitab virtuaalreaalset ruumi tutvustada tavainimestele. Google avas sellel nädalal ka esimese virtuaalreaalsuse üksuse.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele