Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametiühing, hingame korra sügavalt sisse

    Autoettevõtete liidu president ja Go Busi juhatuse liige Enn RandmaaFoto: Erakogu

    Ametiühingu eesmärk ei tohiks olla ettevõtja kõri pigistamine, vaid läbirääkimine ning võimalikult paljusid osapooli rahuldavate lahenduste leidmine, kirjutab autoettevõtete liidu president ja Go Busi juhatuse liige Enn Randmaa.

    Raske on pidada dialoogi, kui üks osapooltest esitab ainult nõudmisi, ent ei aita kaasa lahenduste leidmisele. Kuna pidev palgasurve hakkab pikapeale mõjutama ettevõtte arengut, on kompromisside leidmine ja palga tõstmine ka ettevõtete endi huvides.
    Praegu on bussisektor olukorras, kus transpordiettevõtjad ja ametiühing pole palgakokkuleppes suutnud ühisele meelele jõuda ning see ähvardab halvata seni töös hoitud süsteemi.
    Proovime koos
    Uue palgaleppe tingimusi on autoettevõtete liit ja transpordi- ja teetöötajate ametiühing vaaginud juba eelmisest aastast. Kui ettevõtja otsib võimalusi tingimuste parandamiseks kogu sektoris, siis ametiühing nõuab jäigalt vaid palganumbri tõusu. Sellise mentaliteediga pole võimalik elu muuta üheski organisatsioonis. Kusjuures ettevõtja on ametiühinguga nõus – bussijuhtide palka tuleb tõsta. Proovime siis koos lahenduse leida.
    Vedajad pakkusid, et bussijuhtide miinimumtöötasu tõuseks kolme aastaga 800 eurolt 950 eurole ehk 18%. Tunnitariifi kohta pakkus autoettevõtete liit veelgi paremat kokkulepet – sama ajaga 25%. Eestis pole sektorit, kus palk sellise ajaga nii palju tõuseks.
    Lisaks naudivad bussijuhid 35päevast põhipuhkust, kuigi pole ühtki loogilist põhjendust, miks see peaks nii olema. Ettevõtjate kompromissettepanek: bussijuhid loovutavad esimesel aastal 35st ühe puhkusepäeva, teisel aastal lisaks teise.
    Kolmeaastane kokkulepe kindlustaks iga-aastase palgatõusu ning vähendaks riske, et järgmised riigihanked oleks alapakkumised ettekäändel, et potentsiaalne vedaja polnud arvestanud iga-aastase palgatõusuga. Kahjuks järgnes ettepanekule jällegi resoluutne ja läbimõtlemata “ei”.
    Ettevõtja pingutab
    Transpordiettevõtted on ammu otsinud bussijuhi elukutse kaasajastamiseks lahendusi ning rääkinud riigile dotatsioonide aluseks olevate valemite korrastamise vajadusest. Ettevõtjad näevad tulevikus juhtide kutsestandardite kehtestamist, mis muudaks palgasüsteemi paindlikumaks ja tekitaks rohkem võimalusi parematele juhtidele lisatasu maksta.
    Hingame kõik korra sügavalt sisse, istume taas laua taha ning proovime leida win-win-lahendusi, selle asemel et ähvardada streigiga ning lõpuks sunnitud olukorras kõigile ebasoodsate tingimustega edasi töötada.
    Autor: Enn Randmaa
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.