• OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 09.01.18, 05:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rikkad riigid tõrjuvad euroliidu abiga meie firmasid

Lähetatud töötajate direktiiv kahandab Ida-Euroopa ettevõtete konkurentsivõimet, ja see tema mõte ongi, leiab OÜ VEA tegevdirektor Eino Ruus.
Eino Ruus
  • Eino Ruus
  • Foto: Erakogu
Võiks endale esitada küsimuse, miks jõukad ja tehnoloogilises mõttes meist oluliselt edukamad lääneriigid ei rakenda tööhõive tõstmise meetmena üksnes kõrgtehnoloogiliste töökohtade loomist. Selle asemel püütakse võidelda idaeurooplastelt endale madalamapalgalisi töökohti. Jõukaid lääneriike ei sundinud paraku lähetatud töötajate direktiivi läbi suruma mure meie, Ida-Euroopa inimeste kehvema elatustaseme pärast. Tegelik eesmärk on pärssida Ida-Euroopa konkurentsivõimet Euroopa Liidus, tõrjuda meie firmasid ja töötajaid vabale turumajandusele mittekohaste meetmetega.
Lõppvaatuseks kujuneb direktiivi juurde kuuluva maanteetranspordi paketi arutelu ja kinnitamine. Maanteetranspordi pakett puudutab kõige suuremat regulaarselt lähetuses käivate töötajate (kaugvedude autojuhtide) palgaregulatsioone. Eestis on välja antud luba rohkem kui 10 000 veoautole tasuliseks veoseveoks euroliidus, nii et tegemist on märkimisväärse hulga kaugsõiduautojuhtidega.
Piiriülesed veod tuleks välja jätta

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteetranspordi pakett oleks arusaadav ja aktsepteeritav, kui see käsitleks ainult riikide siseseid (kabotaaž)vedusid. Aga paketis on sees piiriüleste vedude teema.
Piiriülene transport hõlmab üle riigipiiride toimuvaid eksport-importvedusid ja transiitvedusid. Näiteks kui Eesti eksportijafirma sõlmib veolepingu Eesti veofirmaga oma kauba transportimiseks välisriiki, on tegemist piiriülese veoga.
Kujutagem ette, et sellisel juhul kehtestatakse eurodirektiivi põhal veofirma töötajale makstava töötasu alammäär. Kas ei ole sellisel juhul tegemist vaba konkurentsi ja liikmesriigi suveräänsuse põhimõtetest üleastumisega? Võiks ju ka kohe kehtestada Eestis Lääne-Euroopa riikide alampalga – 1500 eurot olekski palgavaesusel lõpp?
Teiseks, piiriülene vedu ei hõlma mitte üksnes Euroopa Liidu riike,vaid ka Venemaad, Valgevenet, Ukrainat, Kasahstani. Vaevalt on neis riikides võimalik kontrollida euroregulatsioonide täitmist. Tagatipuks, riiklik-administratiivse direktiivi nõuete täitmise kontrollimiseks peetakse ülal arvukat bürokraatiaaparaati.
Seega, piiriülene transport tuleks maanteetranspordi paketist välja jätta, see peaks reguleerima üksnes kabotaažvedu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele