• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,15%6 235,09
  • DOW 300,02%44 249,66
  • Nasdaq 0,42%20 504,53
  • FTSE 1000,08%8 861,27
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga0,13%893,11
  • OMX Tallinn−0,28%2 052,17
  • OMX Vilnius0,1%1 204,54
  • S&P 5000,15%6 235,09
  • DOW 300,02%44 249,66
  • Nasdaq 0,42%20 504,53
  • FTSE 1000,08%8 861,27
  • Nikkei 2250,33%39 821,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 15.07.18, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Via3L Speditioni meeste vägitükk

Via3L Speditionist suure käraga ja uksi paugutades lahkunud väikeomanikud Lauri Latt ja Elmer Maas tegid endale karuteene, leiab ajakirjanik Marge Väikenurm.
Marge Väikenurm
  • Marge Väikenurm
  • Foto: Eiko Kink
Keegi ei mõistnud, mis juhtus, kui kuuldi Maasi-Lati ja firma töötajate massilisest jalgalaskmisest. Uudis tuli kui välk selgest taevast. Kõige levinum kommentaar viskas mõlemad mehed aastast 2018 tagasi 1990. aastatesse, kui värskes ärimaailmas kehtisid julmad seadused ja kui alles hakkas (õrn) piir moraalselt õige ja vale vahele tekkima.
Just eetika küsimus ongi selles loos valusaim. Kuigi ühe suurema ekspedeerija DSV Transpordi juht Jaan Lepp ei võtnud suuromanike süüdistusi vara ehk autode varastamisest tõsiselt, nentis ta, et välja paistab toimunu ikkagi inetu. Kõige kõnekam oli vestluses paus, mis tekkis pärast üht küsimust. Kas mõni põhjus õigustaks Maasi ja Lati samme? “Neid on ilmselt vähe,” oli Lepa vastus. Ütles ka, et tahaks üksikasju kuulda, sest juhtunu taga peab olema suurem lugu.
 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võib-olla just sellest kuulmata loost leiaks põhjuse või mitu, mis Maasi ja Lati 1990. aastatest tagasi tänasesse tooks. Praegu haarasid suuromanikud kommunikatsioonis juhirolli ning Maas ja Latt piirdusid ümmarguse pressiteatega, kust puudub olulisim. Detailid. Ja nende soovitus minna suuromanikel kohtusse oli ilmselt heidutusena mõeldud: te ju teate, et see poleks tark. Jällegi, miks?
Pärast artikleid ilmusid välja sarnast kogenud ettevõtjad. Neil oli retooriline küsimus: kas Eesti ettevõtlus ongi nüüd nii julmaks muutunud?
Üks logistikasektori inimene nimetas Maasi-Lati lahkumist nahaalseks. Kuni ei tule välja nende lugu pea peale pööravaid detaile, ta ongi seda. Ehk ka kättemaksuhimuline, ebalojaalne ja pikemas perspektiivis võivad mõlemat viltused pilgud jäädagi saatma. Teate ju seda aastatetagust lugu Latist ja Maasist, kes ei lahkunud väärikalt?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 7 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele