Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ryanair puikleb
Odavlennufirma Ryanair, kes on suve jooksul pidanud kogema mitut streiki, keeldub tööseisaku tõttu häiritud lendude eest kannatanutele hüvitist maksmast, kirjutab lennuhüvitisettevõtte Skycop juht Marius Stonkus.
Kuna eilsest streigist andsid töötajad eelnevalt teada, siis vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004 ei ole reisijatel õigust nõuda 600 euro suurust hüvitist. Seda arvab ka Ryanair, kes keeldus streikide tõttu kannatanud reisijatele hüvitise maksmisest, viidates erakorralistele asjaoludele. Euroopa Liidu Kohus väljendas aga arvamust, et lennufirmade töötajate streigid ei liigitu erakorraliste asjaolude alla.
Sarnast arvamust on väljendanud veel mitu Euroopa Liidu tsiviillennunduse valdkonna organisatsiooni. Nende sõnul ei saa streike liigitada erakorraliste asjaolude alla ning kui reisijat ei ole lennu tühistamisest vähemalt kaks nädalat ette teavitatud, pole võimalik ka hüvitisest kõrvale hoida.
Kui Ryanair töötingimusi ei paranda, kavatsevad viie riigi töötajad lendureid ja lennusaatjaid esindavate ametiühingute sõnul kuu lõpus uuesti streikida, mille tulemusel kannatab taas suur hulk reisijaid.
Skycop soovitab kõikidel reisijatel, kellel on plaanis Ryanairiga lennata, jälgida pidevalt lennuteavet ning viia end kurssi reisijaõigustega – kui lend hilineb rohkem kui kolm tundi, on lennufirma kohustatud võimaldama reisijatele toidu, vee, helistamise ning ligipääsu internetile. Juhul kui lend on edasi lükatud järgmisele päevale, peab lennufirma võimaldama ka majutuse.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.