Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rail Balticu otsetrass vajab alternatiivi

    Hoolimata mitmest ühispöördumistest pole Rail Balticu uue otsetrassi projekti ohtude üle järgnenud sisulist ametlikku arutelu, mistõttu vajavad sellega seonduvad probleemid veel kord selgitamist ning ka sõltumatut uurimist, kirjutab füüsik Valdur Tiit.

    Hoolimata mitmest ühispöördumistest pole Rail Balticu uue otsetrassi projekti ohtude üle järgenenud sisulist ametlikku arutelu, mistõttu vajavad sellega seonduvad probleemid veel kord selgitamist ning ka sõltumatut uurimist.
    Esiteks pole selge, milleks on vaja ehitada Rail Balticu tarbeks uus otsetrass, sest seni avalikustatud põhjendused suurte kaubavoogude ja arvukate reisijate kohta on Eesti vabatahtlike spetsialistide poolt argumenteeritult enam kui tõsise kahtluse alla seatud ja võimaluste piires asjaomastele inimestele teatavaks tehtud ning osaliselt massimeedias avaldatud.
    Kahjuks pole sisulist ühist ametlikku arutelu järgnenud. Oluliste majanduslike ja muude vajalike eesmärkide puudumisel tulevad taolise tegevuse negatiivsed tagajärjed töö käigus paratamatult ilmsiks ning on Eesti ühiskonnale väga rasked.
    Teiseks lõikab Rail Balticu uus otsetrass Eesti maastiku seninägematult ulatuslikult füüsiliselt pooleks.
    Kuidagi pole võimalik ka sadakonna silla ning ökoduktiga korvata loodusele, inimestele ning loomadele sellistest negatiivsetest muudatustest tekitatavat kahju. Kas tõesti on Rail Baltic taolisel viisil vajalik peamiselt selleks, et õigustada kunagi väljakäidud ilusasti kõlavat, aga sisuliselt ekslikku loosungit kiirest transpordiühendusest Euroopasse ja anda teenistust mõnele organisatsioonile?
    Kolmandaks näitas Eesti vabatahtlike spetsialistide tehtud (sh viimase) Ernst & Youngi aruande analüüs, et Rail Balticu otsetrassi käivitamise oodatavaid tulusid on seal põhjendamatult suurendatud ligikaudu 4 miljardi euro võrra, mistõttu kogu projekt pole majanduslikult ega muul moel kasumlik ega vasta Euroopa Liidu rahastuse tingimustele.
    Seega on reaalne oht, et hinnanguliselt miljardeid eurosid maksev ehitus ja selle hilisem kasutamine tuleb tasuda Eesti riigieelarvest.
    Vajalik sõltumatu ekspertiis
    Neljandaks meenutame ka tuntud rahvusvahelise konsultatsioonifirma COWI 2007. aasta ettepanekut, mille kohaselt on Eesti ja Kesk-Euroopa vahelise raudteeühenduse parandamiseks parim võimalus kasutada olemasoleva laiusega praktiliselt töökorras Tallinn–Tartu–Valga–Riia raudteed. Ajaloost teame, et et juba enne teist maailmasõda alates aastast 1935 sõitis seda teed mööda Tallinnast Tartu ja Riia kaudu Berliini ja ka Varssavisse Balti Ekspress.
    Seega on Rail Balticu kavandamisega tekkinud keerulise olukorra lahendamiseks võimalused olemas. Võimalikult pea tuleks moodustada ametlik esinduslik komisjon, kuhu kuuluksid nii otsetrassi kavandajad kui ka olukorda analüüsinud Eesti vabatahtlikud spetsialistid.
    Komisjoni töö eesmärk peaks olema adekvaatselt kaaluda läbi kõik seisukohad ja tõestele argumentidele toetudes anda soovitused edasiseks tegevuseks või tegemata jätmisteks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.