• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 17.10.18, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased keskkonnasõbralikku sõiduautot ei toeta

Pea pooled eestlastest ei toeta süsihappegaasi heitmete koguste vähendamist, kuid keskkonnasõbralike mudelite ostutrend on selgelt tuntav, kirjutab SEB Liisingu tegevjuht Rein Karofeld.
Rein Karofeld
  • Rein Karofeld
  • Foto: Ardo Kaljuvee
Euroopa Liidus lepiti oktoobri alguses kokku heitmekoguste uutes kärbetes, kus vahe-eesmärgiks võeti sõiduautode ja kaubikute süsihappegaasi heitgaaside tootmise vähendamine viiendiku võrra aastaks 2025. See ei ole otseselt põhjus, et hakata juba praegu muutma oma kütuseliigi- ja mootorieelistusi, kuid ehk on õige hetk mõelda oma pikaajalisele autokasutusele.
SEB Liisingu uuringust selgub, et 44 protsenti eestlastest ei poolda Euroopa Liidu algatust ning rohkem kui neljandik küsitletuist arvab, et nõuded on liiga karmid ja ebavajalikud. Umbes viiendik aga kinnitab, et on peamiselt diiselautodele suunatud regulatsioonides pettunud.
Minnakse kaasa

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas kujundavad tulevikunõuded, mis eeskätt puudutavad diiselmootoritele kasutamist, juba praegu eestlaste autovalikut ning kümnendik küsitletuist on kinnitanud, et plaanib juba lähiajal diiselautoga sõitmise lõpetada. Veerand uuringus osalenutest kinnitas, et ei kavatse oma järgmise autona soetada diiselautot.
Küsimusele, mis autot plaanitakse tulevikus osta, vastas ligi 40 protsenti vastanutest, et soovivad bensiinimootoriga autot, 28 protsenti pidasid õigeks valikuks hübriidi ning vaid 11 protsenti on kinnitanud oma poolehoidu gaasil sõitvatele autodele. Mootoritüüpi pidas mitteoluliseks näitajaks veidi üle viiendiku vastanutest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele