Omnivast lahkuv tippjuht: tabasime trendi, millest loobumine oleks tagasiminek
Viimast nädalat Omniva pakiäri juhtiv Andre Veskimeister kirjeldab mullu pandeemia tingimustes plahvatuslikust kasvanud e-kaubanduse põhijooni ja märgib, et riigi postiettevõte peaks kindlasti saavutatud turupositsiooni hoidma.
Andre Veskimeister mullu Pärnus Tarneahelakonvrentsil.
Foto: Raul Mee
Ei ole uudis, et tänu e-kaubanduse kasvule on inimeste tarbimisharjumused oluliselt muutunud. Möödunud, erakordne 2020. aasta kinnistas ja kiirendas neid trende veelgi. Aga see on alles algus. Kasv jätkub vähemalt sama kiiretel pööretel. Muutusest on saanud kasu need, kes on valmistunud e-kaubanduse mahu pidevaks kasvuks.
Eelmise aasta oktoobris hakkas Eesti Post ette valmistama ettevõtte paki- ja postiäride liitmist. Esimese tegevusena otsustati juhatuse vastutusvaldkonnad, mis jagunesid postiäriks ja pakiäriks, muuta rohkem ettevõtte tervikhuve arvesse võtvaks, teatas ettevõte pressiteates.
Kui riik omanikuna soovib Eesti Postiga arukalt majandada, tuleks esimese asjana moderniseerida ja automatiseerida postivõrk. Praeguse inimtööjõumahuka mudeliga ei ole võimalik edasi liikuda. Parim lahendus oleks ettevõtte müüa kas tervikuna või osaliselt, kirjutab riigikogu majanduskomisjoni esimees Sven Sester (Isamaa).
Endine majandusminister Kristen Michal (Reformierakond) annab kolm soovitust postiturule: moodne automaatide võrgustik, aus hind kojukandele ning pakiäri eraturuks.
Eesti Post (EP) tuleks jagada kaheks ettevõtteks, millest üks pool läheks erakätesse, teisest saaks aga teenindusplatvorm, mille kaudu saab lisaks postiteenustele ka muid kodanikele vajalikke teenuseid ning kaupu üle Eesti, kirjutab riigikogu liige Kai Rimmel (EKRE).
Juba viis kuud kehtib ka registreerimata töömasinatele liikluskindlustuse seadus. Muudatus mõjutab paljusid ettevõtjaid, kelle masinad tegutsevad suletud territooriumil, näiteks ehitusplatsil või tööstushoonete alal.