Jaroslav Tavgen: Eesti politsei, on aeg jõuliseks harimiseks!
Politseil oleks arukas pakkuda inimestele sammsammulist juhist, kuidas käituda kahtlaste kõnede korral, ning seda kõikjal levitada, kirjutab Delovõje Vedomosti ajakirjanik Jaroslav Tavgen.
99% telefonikõnedest, mis ma välismaalt saan, algab küsimusega: “Kas Jaroslav kuuleb?” Saades jaatava vastuse, jätkab helistaja: “Väga tore. Olen reguleeriva asutuse esindaja. Minu teada investeerisite te platvormi…”
Telefonipetturid on Eesti pankade venekeelsetelt klientidelt juba ligikaudu 300 000 eurot varastanud, kurjategijate usutavust suurendab see, et ohvri nimi, telefoninumber, isikukood ja isegi kasutajanumber on neil enne kõne tegemist teada.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.