• OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,08
  • OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,64%5 650,38
  • DOW 30−0,24%41 218,83
  • Nasdaq −0,74%17 844,24
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,08
  • 10.01.14, 06:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minister Äpardus

Majandusminister Juhan Parts on seoses rongifirma Elron jamadega väitnud, et otsida tuleb lahendusi, mitte süüdlasi. Minister pole aga terve oma ametisoleku aja taibanud, et süüdlasi ei peagi mõnikord kaugelt otsima – ta ise võib olla üks neist, kirjutab ajakirjanik Katariina Krjutškova.
Partsi vastutusalades on ettevõtmisi tihtipeale iseloomustanud „pisiasjade“ mittearvestamine. Ameerika Ühendriikidesse Utah’i kõrbesse olid investeeringud juba tehtud, kui selgus, et sealsest põlevkivist on ootamatult raske õli toota. Ameerika põlevkivi osutus Eesti omaga võrreldes kuivemaks ja kõvemaks. Küsimärgi alla sattus 100 miljoni dollari saatus. 
Ülemöödunud aasta sügisel avalikustati dokumendid, mis näitasid, et Eesti Energia miljardi euro suurune investeering Narva elektrijaama uute põlevkiviplokkide rajamisse suruti 2011. aastal läbi puudulikele andmetele tuginedes.
Partsi valitsusalades on ette tulnud ka maksumaksja raha raiskamist. Maanteeameti endine juht Tamur Tsäkko käis koos valitud alluvatega maksumaksja kulul Šveitsis lustireisidel. Samuti võttis Parts koos teiste Isamaa ja Res Publica Liidu ministritega riigi palgale nõunikeks erakonna kontoritöötajaid, et majandusraskustesse sattunud erakonna rahakotti säästa. Minister ise mõistagi eitas seda.
Majandusministrit ennast on seni suuremast avalikust survest päästnud kiire reaktsioon, millega ta otsese vastutuse enda õlgadelt on ära lükanud. Estonian Airi puhul kutsuti tagasi nõukogu, puhastustöö tehti Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses ning maanteeametist vallandati toonane juht Tamur Tsäkko. Nüüd kihutab Parts takka Elroni: „Ärge passige, hakake tööle!“ Lisaks leiab ta, et uute rongide kasutuselevõtmine on hoopis Elroni juhtide kondiproov.
Samuti on minister seni tõrjunud kõiki süüdistusi. Kui Estonian Airi toodud hirmkallis päästerõngas Tero Taskila osutus piltlikult öeldes tühjaks kummiks, mis punase Range Roveriga põgenes, leidis Parts sellelegi õigustuse. Minister on väitnud, et Taskilale jäi korralikuks adra seadmiseks liiga vähe aega. Nüüd nõuab ka minister, et talle antaks aega Elroni jamade lahendamiseks.
Parts kinnitab, et on olnud alati valmis tagasi astuma, aga siis asja eest. Sotsiaalminister Maret Maripuu astus tagasi, sest hilines sotsiaaltoetuste väljamaksmisega. Kultuuriminister Rein Lang taandus kultuurilehe Sirp toimetuses tehtud järskude personalimuudatuste ja sellega kaasnenud usalduskriisi tõttu. Need ministrid mõistsid, et nad on rahvast riivanud ja targem oleks ametist väärikalt lahkuda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele