Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hello Kitty pikk tee äriimpeeriumini

    Hello KittyFoto: epa

    Ilmselt on vähe neid inimesi, kes poleks Hello Kittyst kuulnud. Lisaks sellele, et ta armas välja näeb, on tegu ka tõelise äriimpeeriumiga.

    CNN Money uuris, missugune on Hello Kitty kujunemislugu.
    Hello Kitty ilmus esmakordselt avalikkuse ette 40 aastat tagasi, mil punase lehviga kiisut kujutati pisikese rahakoti peal. Tänaseks päevaks on Hello Kittyst kujunenud moodsa aja äriimpeerium: inimesed saavad osta Hello Kitty tenniseid, pabertaskurätikuid, veini ning palju muud. Muuseas, Taiwanis saab lennata isegi Hello Kitty lennukiga.
    Pole kahtlustki, et armsa kiisupildi taga peidab end võimas ärimudel, mis toob tema omanikule Jaapani firmale Sanrio sisse suurel hulgal raha. Viimastel aastatel on Hello Kitty bränd teinud läbi taassünni ning Sanrio uus äristrateegia panna kassi pilt võimalikult erinevatele toodetele näib töötavat.
    Hawaii Ülikooli antropoloogiaprofessor Christine Yano mõtestas lahti Hello Kitty brändi ning märkis, et kiisubrändist suudab endale leida midagi igas vanuses inimesi: ta võib olla omamoodi atraktiivne viieaastase jaoks, samuti võivad selles midagi kütkestavat leida nii 15aastane kui 50aastane. Yano märkis, et turunduslikus mõttes on erinevatele nišiturgudele pürgimine geniaalne.
    Eelmine aasta oli Hello Kitty omanikule Sanriole kuldne: Hello Kittyt kujutati 50 000 tootel ning litsentsiandmine tõi Sanriole sisse 6,5 miljardit dollarit.
    Sanrio aktsiad on tänavu näidanud head minekut, olles tänavuse aasta jooksul tõusnud 33 protsenti.
    „Hello Kitty on rahamasin,“ ütles Yano.
    Uued juhid, uus strateegia
    Aastaid tagasi kasutas Sanrio Hello Kitty promomiseks teistsugust taktikat kui nüüd. Kiisupildiga asju püüti ise toota ning oma poodides müüa.
    „Kasumimarginaal oli aga üsna väike ning majanduslik olukord aina halvenes,“ lausus Credit Suisse’i analüütik Masashi Mori.
    Kõik muutus aastal 2008, mil ettevõttega liitus tegevdirektor Rehito Hatoyama. Mori lausus, et Hatoyama hakkas ise tootmise asemel müüma litsentsiõigust ning see muutis kiiresti kogu ettevõtte käekäigu palju paremaks.  
    Litsentsiandmine võimaldab Sanriol võtta oluliselt väiksemaid äririske, seda isegi täiesti uutele turgudele sisenedes. Samal ajal on ettevõttel täielik kontroll Hello Kitty kasutamise üle: nad saavad reguleerida kiisu disaini ning antavat sõnumit, samal ajal suuri litsentsitasusid sisse kasseerides.
    Sanrio logistikajuht Caroline Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty just nagu kuulsus ning ettevõte mõtleb endast kui meelelahutusettevõttest. „Hello Kitty on põhiline ja me peame mõtlema, mis on tema jaoks parim. Sa ei saa tal lasta teha ükskõik mida,“ ütles ta ja tõi näiteks, et erinevad seksuaalse alatooniga ideed on Hello Kitty jaoks täiesti välistatud. Sanrio jälgib Hello Kitty kasutamist toodetel kullipilgul.
    Analüütikute andmeil moodustab Hello Kitty umbes 75 protsenti Sanrio aastasest ärikasumist ning enamiku käibest.
    Mitte ainult lastele
    Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty suunamine väikestele lastele väga oluline, sest kui nad suureks kasvavad, tutvustavad nad oma lapsepõlvelemmikut omakorda oma lastele. „Seega peame me kindlaks tegema, et emad on meie põhifännid,“ lausus ta.
    Viimastel aastatel on Hello Kitty leidnud tee ka veidi vanema tarbijaskonnani. Erinevad luksusbrändid nagu Swarovski, Mikimoto ja ilutooteid müüv Sephora on andnud välja Hello Kitty kollektsiooni.
    Lisaks sellele armastavad Hello Kittyt ka kuulsused, näiteks lauljad Lady Gaga ja Katy Perry.
    Kuigi numbreid vaadates on näha, et Hello Kittyle pakuvad tugevat konkurentsi näiteks Disney Frozeni tegelased, leiavad analüütikud, et pikas perspektiivis nad talle ära teha ei suuda.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Musk kergitas oma tehistaibu idu väärtuse 18 miljardini
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Eestlased ei võta rahatarkust praktikasse just nendel põhjustel
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.