Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hello Kitty pikk tee äriimpeeriumini

    Hello KittyFoto: epa

    Ilmselt on vähe neid inimesi, kes poleks Hello Kittyst kuulnud. Lisaks sellele, et ta armas välja näeb, on tegu ka tõelise äriimpeeriumiga.

    CNN Money uuris, missugune on Hello Kitty kujunemislugu.
    Hello Kitty ilmus esmakordselt avalikkuse ette 40 aastat tagasi, mil punase lehviga kiisut kujutati pisikese rahakoti peal. Tänaseks päevaks on Hello Kittyst kujunenud moodsa aja äriimpeerium: inimesed saavad osta Hello Kitty tenniseid, pabertaskurätikuid, veini ning palju muud. Muuseas, Taiwanis saab lennata isegi Hello Kitty lennukiga.
    Pole kahtlustki, et armsa kiisupildi taga peidab end võimas ärimudel, mis toob tema omanikule Jaapani firmale Sanrio sisse suurel hulgal raha. Viimastel aastatel on Hello Kitty bränd teinud läbi taassünni ning Sanrio uus äristrateegia panna kassi pilt võimalikult erinevatele toodetele näib töötavat.
    Hawaii Ülikooli antropoloogiaprofessor Christine Yano mõtestas lahti Hello Kitty brändi ning märkis, et kiisubrändist suudab endale leida midagi igas vanuses inimesi: ta võib olla omamoodi atraktiivne viieaastase jaoks, samuti võivad selles midagi kütkestavat leida nii 15aastane kui 50aastane. Yano märkis, et turunduslikus mõttes on erinevatele nišiturgudele pürgimine geniaalne.
    Eelmine aasta oli Hello Kitty omanikule Sanriole kuldne: Hello Kittyt kujutati 50 000 tootel ning litsentsiandmine tõi Sanriole sisse 6,5 miljardit dollarit.
    Sanrio aktsiad on tänavu näidanud head minekut, olles tänavuse aasta jooksul tõusnud 33 protsenti.
    „Hello Kitty on rahamasin,“ ütles Yano.
    Uued juhid, uus strateegia
    Aastaid tagasi kasutas Sanrio Hello Kitty promomiseks teistsugust taktikat kui nüüd. Kiisupildiga asju püüti ise toota ning oma poodides müüa.
    „Kasumimarginaal oli aga üsna väike ning majanduslik olukord aina halvenes,“ lausus Credit Suisse’i analüütik Masashi Mori.
    Kõik muutus aastal 2008, mil ettevõttega liitus tegevdirektor Rehito Hatoyama. Mori lausus, et Hatoyama hakkas ise tootmise asemel müüma litsentsiõigust ning see muutis kiiresti kogu ettevõtte käekäigu palju paremaks.  
    Litsentsiandmine võimaldab Sanriol võtta oluliselt väiksemaid äririske, seda isegi täiesti uutele turgudele sisenedes. Samal ajal on ettevõttel täielik kontroll Hello Kitty kasutamise üle: nad saavad reguleerida kiisu disaini ning antavat sõnumit, samal ajal suuri litsentsitasusid sisse kasseerides.
    Sanrio logistikajuht Caroline Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty just nagu kuulsus ning ettevõte mõtleb endast kui meelelahutusettevõttest. „Hello Kitty on põhiline ja me peame mõtlema, mis on tema jaoks parim. Sa ei saa tal lasta teha ükskõik mida,“ ütles ta ja tõi näiteks, et erinevad seksuaalse alatooniga ideed on Hello Kitty jaoks täiesti välistatud. Sanrio jälgib Hello Kitty kasutamist toodetel kullipilgul.
    Analüütikute andmeil moodustab Hello Kitty umbes 75 protsenti Sanrio aastasest ärikasumist ning enamiku käibest.
    Mitte ainult lastele
    Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty suunamine väikestele lastele väga oluline, sest kui nad suureks kasvavad, tutvustavad nad oma lapsepõlvelemmikut omakorda oma lastele. „Seega peame me kindlaks tegema, et emad on meie põhifännid,“ lausus ta.
    Viimastel aastatel on Hello Kitty leidnud tee ka veidi vanema tarbijaskonnani. Erinevad luksusbrändid nagu Swarovski, Mikimoto ja ilutooteid müüv Sephora on andnud välja Hello Kitty kollektsiooni.
    Lisaks sellele armastavad Hello Kittyt ka kuulsused, näiteks lauljad Lady Gaga ja Katy Perry.
    Kuigi numbreid vaadates on näha, et Hello Kittyle pakuvad tugevat konkurentsi näiteks Disney Frozeni tegelased, leiavad analüütikud, et pikas perspektiivis nad talle ära teha ei suuda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Henn Sarv: mõttetu hinnaga elektrit ei pea ostma
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
USA aktsiaturg langes peale viiepäevast tõusu
USA aktsiaturg tuli kolmapäeval allapoole, kui jaekaubanduskett Target näitas kasumi kukkumist ning Föderaalreservi juulikuu istungi protokoll kinnitas varasemat teadmist, et intresse tõstetakse seni, kuni inflatsioon on allapoole tulnud.
USA aktsiaturg tuli kolmapäeval allapoole, kui jaekaubanduskett Target näitas kasumi kukkumist ning Föderaalreservi juulikuu istungi protokoll kinnitas varasemat teadmist, et intresse tõstetakse seni, kuni inflatsioon on allapoole tulnud.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Väikepruulijad pettusid valitsuses: see on näkku sülitamine
Väikestes õlletootjates tekitab vimma, et uue valitsuse tulekuga on jäänud toppama eelnõu, millega lubati tõsta väikeste õlletootjate õlleaktsiisi piirmäära. Rahandusministeerium soovitab väikeettevõtjatel taotleda teisi soodustusi.
Väikestes õlletootjates tekitab vimma, et uue valitsuse tulekuga on jäänud toppama eelnõu, millega lubati tõsta väikeste õlletootjate õlleaktsiisi piirmäära. Rahandusministeerium soovitab väikeettevõtjatel taotleda teisi soodustusi.
Elektrilevi saab 8 miljonit elektri mikrotootjate võrku ühendamiseks
Elektrilevi saab 8 miljonit eurot lisainvesteeringuteks ja mikrotootjate võrku ühendamiseks, selleks sõlmisid lepingu majandusminister Riina Sikkut ja Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm.
Elektrilevi saab 8 miljonit eurot lisainvesteeringuteks ja mikrotootjate võrku ühendamiseks, selleks sõlmisid lepingu majandusminister Riina Sikkut ja Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.