Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hello Kitty pikk tee äriimpeeriumini

    Hello KittyFoto: epa

    Ilmselt on vähe neid inimesi, kes poleks Hello Kittyst kuulnud. Lisaks sellele, et ta armas välja näeb, on tegu ka tõelise äriimpeeriumiga.

    CNN Money uuris, missugune on Hello Kitty kujunemislugu.
    Hello Kitty ilmus esmakordselt avalikkuse ette 40 aastat tagasi, mil punase lehviga kiisut kujutati pisikese rahakoti peal. Tänaseks päevaks on Hello Kittyst kujunenud moodsa aja äriimpeerium: inimesed saavad osta Hello Kitty tenniseid, pabertaskurätikuid, veini ning palju muud. Muuseas, Taiwanis saab lennata isegi Hello Kitty lennukiga.
    Pole kahtlustki, et armsa kiisupildi taga peidab end võimas ärimudel, mis toob tema omanikule Jaapani firmale Sanrio sisse suurel hulgal raha. Viimastel aastatel on Hello Kitty bränd teinud läbi taassünni ning Sanrio uus äristrateegia panna kassi pilt võimalikult erinevatele toodetele näib töötavat.
    Hawaii Ülikooli antropoloogiaprofessor Christine Yano mõtestas lahti Hello Kitty brändi ning märkis, et kiisubrändist suudab endale leida midagi igas vanuses inimesi: ta võib olla omamoodi atraktiivne viieaastase jaoks, samuti võivad selles midagi kütkestavat leida nii 15aastane kui 50aastane. Yano märkis, et turunduslikus mõttes on erinevatele nišiturgudele pürgimine geniaalne.
    Eelmine aasta oli Hello Kitty omanikule Sanriole kuldne: Hello Kittyt kujutati 50 000 tootel ning litsentsiandmine tõi Sanriole sisse 6,5 miljardit dollarit.
    Sanrio aktsiad on tänavu näidanud head minekut, olles tänavuse aasta jooksul tõusnud 33 protsenti.
    „Hello Kitty on rahamasin,“ ütles Yano.
    Uued juhid, uus strateegia
    Aastaid tagasi kasutas Sanrio Hello Kitty promomiseks teistsugust taktikat kui nüüd. Kiisupildiga asju püüti ise toota ning oma poodides müüa.
    „Kasumimarginaal oli aga üsna väike ning majanduslik olukord aina halvenes,“ lausus Credit Suisse’i analüütik Masashi Mori.
    Kõik muutus aastal 2008, mil ettevõttega liitus tegevdirektor Rehito Hatoyama. Mori lausus, et Hatoyama hakkas ise tootmise asemel müüma litsentsiõigust ning see muutis kiiresti kogu ettevõtte käekäigu palju paremaks.  
    Litsentsiandmine võimaldab Sanriol võtta oluliselt väiksemaid äririske, seda isegi täiesti uutele turgudele sisenedes. Samal ajal on ettevõttel täielik kontroll Hello Kitty kasutamise üle: nad saavad reguleerida kiisu disaini ning antavat sõnumit, samal ajal suuri litsentsitasusid sisse kasseerides.
    Sanrio logistikajuht Caroline Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty just nagu kuulsus ning ettevõte mõtleb endast kui meelelahutusettevõttest. „Hello Kitty on põhiline ja me peame mõtlema, mis on tema jaoks parim. Sa ei saa tal lasta teha ükskõik mida,“ ütles ta ja tõi näiteks, et erinevad seksuaalse alatooniga ideed on Hello Kitty jaoks täiesti välistatud. Sanrio jälgib Hello Kitty kasutamist toodetel kullipilgul.
    Analüütikute andmeil moodustab Hello Kitty umbes 75 protsenti Sanrio aastasest ärikasumist ning enamiku käibest.
    Mitte ainult lastele
    Tsang lausus, et ettevõtte jaoks on Hello Kitty suunamine väikestele lastele väga oluline, sest kui nad suureks kasvavad, tutvustavad nad oma lapsepõlvelemmikut omakorda oma lastele. „Seega peame me kindlaks tegema, et emad on meie põhifännid,“ lausus ta.
    Viimastel aastatel on Hello Kitty leidnud tee ka veidi vanema tarbijaskonnani. Erinevad luksusbrändid nagu Swarovski, Mikimoto ja ilutooteid müüv Sephora on andnud välja Hello Kitty kollektsiooni.
    Lisaks sellele armastavad Hello Kittyt ka kuulsused, näiteks lauljad Lady Gaga ja Katy Perry.
    Kuigi numbreid vaadates on näha, et Hello Kittyle pakuvad tugevat konkurentsi näiteks Disney Frozeni tegelased, leiavad analüütikud, et pikas perspektiivis nad talle ära teha ei suuda.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.