Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida teeb Volkswageni skandaal Saksa majandusega?

    VolkswagenFoto: epa

    Selgub, et juba mitu nädalat Volkswageni ümber keerlev skandaal mõjub Saksa majandusele üksnes pinnavirvendusena, kirjutab Bloomberg.

    Isegi kui Saksa autode välisnõudlus peaks langema 10 protsendi võrra, oleks selle efekt majandusele talutav ning tõenäoliselt ka lühiajaline: riigi SKTd mõjutaks see järgmisel aastal üksnes 0,1 või 0,2 protsendi võrra.
    Kuigi Saksamaa autotööstus on suur, ei domineeri see Saksa majandust. Autotööstus moodustab üksnes 5,7 protsenti sisemajanduse kogutoodangust. 2013. aastal moodustas mootorsõidukite, haagiste ja poolhaagiste tootmine neli protsenti majanduse kogulisandväärtusest. Kogu tööstuse lisandväärtus moodustab umbes 26 protsenti selle kogukäibest.
    Truud sakslased
    Kui analüüsida Volkswageni skandaali lähemalt, võib arvata, et tõenäoliselt mõjutab see rohkem välis- kui sisenõudlust. Välismaalased võivad suure tõenäosusega Saksa autodelt pilgu kõrvale pöörata, seda eriti juhul, kui nende jaoks on oluline omada just diiselmootoriga autot. Teisalt näitavad uuringud, et enamik sakslasi eelistab siiski kodumaise tootja autot, mistõttu saab öelda, et Volkswageni skandaal neid eriti ei mõjuta. Samuti pole sakslaste jaoks probleemiks diiselauto asemel soetada endale bensiinimootoriga auto.
    Statistika järgi on välismaalased suurimad Saksa autode ostjad. 2014. aastal eksportis Saksamaa 76 protsenti kõigist toodetud autodest. Seda arvesse võttes võib väita, et umbes 3,6 protsenti Saksa majandusest on sõltuv autode välisnõudlusest.
    Samuti pole põhjust arvata, et välisnõudlus Saksa autode vastu lihtsalt jäljetult kaob. Ja isegi kui nii, siis mõjutab see kindlasti ka nende ettevõtete käekäiku, kes on autotööstusega tihedalt seotud. Seega võib öelda, et mõju Saksa majandusele pole üksüheselt võetav.
    Tagasihoidlik mõju
    Juhul, kui nõudlus Saksa autode vastu kukub 10 protsendi võrra, mõjutab see Saksamaa majanduse käekäiku umbes 0,4 protsendi ulatuses. See, kui suures ulatuses majandus ka tegelikult seda tunda saab, sõltub otsustest, mille Saksa autotootjad vastu võtavad. Üks võimalus on langetada hindasid ning seega säilitada ka turuosa. Seesugune lahendus tähendaks küll kasuminumbrite vähenemist, ent samas võimaldab jätkata tootmisega endises mahus. Teisalt, kui autotootjad otsustavad tootmist vähendada, mõjutab see majandust küll lühikeses perspektiivis, ent pikas plaanis vaadatuna võib see aga tähendada, et töölised vahetavad ametit ja võivad leida rakendust teistel töökohtadel.
    Kui eelnevaid numbreid silmas pidada ning arvestada, et autotootjad ei reageeri vähenenud välisnõudlusele tootmise vähendamisega, võib see tähendada, et järgmisel aastal väheneb sisemajanduse kogutoodang 0,1 või 0,2 protsendi võrra. Järgmistel aastatel on arvatavasti oodata taastumist.
    Seega võib väita, et Volkswageni skandaali mõju Saksamaa majandusele pole eriti märkimisväärne. Rahvusvaheline Valuutafond on prognoosinud Saksamaa tänavuse aasta majanduskasvuks 1,6 protsenti. 2016. aastaks prognoositakse 1,7 protsendi suurust majanduskasvu.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.