Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagen ei kergita saladuseloori

    Volkswageni uus tegevjuht Matthias MüllerFoto: EPA

    Maailma ühe suurima autotootja Volkswageni ümber lahvatanud skandaal ei ole vaibumas ning kolmapäeval avalikustatud kvartalitulemused näitasid esimest korda, millise hoobi on firma pidanud majanduslikult vastu võtma. Samal ajal kritiseerivad asjatundjad Volkswageni juhatust, mis ei taha skandaali avalikkusele kuidagi selgitada.

    Kriis ja sellega kaasnevad kulud on andnud valusa, ent mitte letaalse hoobi Volkswageni majandustulemustele. Esimest korda enam kui kümne aasta jooksul pidi VW kolmandas kvartalis vastu võtma kahjumi - 1,73 miljardit eurot. VW oleks olnud mugavalt kasumis ilma 6,7 miljardi euro suuruse erakorralise kuluta, mille firma pani skandaaliga seotud kulude katteks kõrvale. Muuseas peab autotootja üle maailma kutsuma tagasi teenindusse üle 11 miljoni auto, millele on paigaldatud emissiooniteste pettev tarkvara.
    Paraku pole Volkswageni jaoks olukord niisama lihtne ja seda ei aita isegi parandada kõrvale pandud 6,7 miljardit eurot. Üha enam uusi riike on alustamas lausa kriminaaljuurdlusi autotootja vastu, kõiksugu trahvid koputavad uksele ning uusi kohtuhagisid firma vastu kerkib nagu seeni pärast vihma.
    Lisaks pole praeguseni selge, kuidas täpselt reageerivad tarbijad VW petuskeemile - kas nad vaatavad mööda sellest n-ö intsidendist või hääletavad nad jalgadega. Selge on vaid see, et skandaal jätkab VW bilansi mõjutamist veel tükimat aega.
    Inimeste, investorite, analüütikute ja teiste asjatundjate rahustamiseks otsustati juhatus suures ulatuses välja vahetada, kuid see on omakorda tekitanud uut kriitikat. Esiteks ei nähta, et muutus oleks piisav, sest pettuse kavandamise ja läbiviimise ajal olid paljud inimesed juhtivatel ametikohtadel. Uus tegevjuht Matthias Müller oli tagasi astunud tegevjuhi Martin Winterkorni protežee ja kuigi esimene on lubanud muutusi ja uut taktikat, siis see pole seni olnud veenev.
    Kas juhtkond on eituses?
    “Volkswagen ei paista endiselt aru saavat enda probleemide olulisusest, neil ei paista endiselt olevat kindlat plaani probleemi lahendamiseks ning on endiselt kõige selle suhtes eituses,” kirjutas kolmapäeval pärast VW tulemuste avalikustamist analüüsis Bernstein Researchi analüütik Max Warburton. Tema sõnul paistab Volkswagen endiselt uskuvat, et probleem läheb iseenesest minema, kuid see ei ole nii.
    Volkswagen langes kolmapäeval täiendava kriitikatulva alla pärast konverentskõne analüütikutega, kus kogu skandaali üritati vältida ning juhtkond ei selgitanud peaaegu üldse, kuidas selline asi üldse juhtuda sai ning kuidas kavatseb firma sellest välja tulla.
    Põhimõtteliselt piirdus Volkswageni uus tegevjuht Müller lubadusega, et senine strateegia, kus kasv pidi tulema iga hinna eest, asendatakse uue strateegiaga, mis keskendub rohkem korporatiivse kultuuri parandamisele ning kasumlikkuse tõstmisele. Müller lubas enda uue tegevuskava avalikustada lähiajal.
    Tütarde müügist saab raha
    Seni aga probleemid jätkuvad Saksamaa ühe suurima tööandja jaoks. Volkswagen hoiatas, et majandusaasta kasum kukub märkimisväärselt mullusega võrreldes ning prognoose on praegu raske teha, sest nad ise ka ei oska hinnata, milliseks kogukulu osutub pärast tagasikutsumisi, trahve ja kohtukaasusi.
    Tõenäoliselt hakkab Volkswagen müüma varasid, et enda bilanssi tugevdada. Sarnases olukorras oli briti naftahiid BP pärast 2010. aasta Mehhiko lahe katastroofi ning firma elushoidmiseks oli firma sunnitud kümnete miljardite eest varasid maha müüma.
    VW on juba algust teinud, müües maha enda osaluse Jaapani autotootjas Suzuki Motor, millega teeniti 1,5 miljardit eurot. Hetkel spekuleeritakse, et Volkswagen võib plaanida müüa vähemusosalusi ka enda rahalehmadest tütardes ehk Audis ja Porsches. Kuigi VW, Audi, Porsche ja Škoda müüginumbrid ei kasvanud läinud kvartalis märkimisväärselt, on kõik autobrändid peale SEATi vähemalt kasumis.
    Pankrotiohtu esialgu karta ei ole vaja, kuid Volkswagenil läheb kahtlemata raskeks. Küsimus on vaid selles, kas tarbijad hakkavad nüüd hülgama VW brände, muutes sellega olukorra autotootjale veelgi raskemaks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.