Nii käesolev kui ka järgnevad aastad tõotavad luksuskaupade tootjatele tulla majanduslikult keerulised, mistõttu peavad ettevõtted hakkama muutma oma hinnapoliitikaid, kirjutab CNBC.
Brewin Dolphini turuanalüütik Nicla Di Palma lausus, et luksuskaupade tootjate jaoks on turul toimunud muudatused. „Hiinat ja Prantsusmaad võrreldes ei saa luksuskaupade tootjad ühes kohas rohkem raha kasseerida kui teises. Sisuliselt tähendab see väiksemat kasumimarginaali,“ selgitas ta.
Di Palma sõnul on toimunud tarbija niinimetatud globaliseerumine ehk näiteks hiina tarbija saab minna luksustooteid ostma ka Prantsusmaale ja Lõuna-Koreasse, selle asemel, et šopata üksnes oma kodumaal.
Kuni 2014. aastani olid luksusbrändid nautinud üha kasvavat edu, eriti Hiinas. Tõsi, võib juhtuda ka nii, et mõningate kaubamärkide edu on varjutanud poodide kehv asukoht.
Di Palma selgitas, et luksustootjad peavad tegema märkimisväärseid ümberkorraldusi, mis tõotavad minna väga kalliks maksma. Ta lisas, et Hiina turg on muutumas väga killustunuks ning kuna Hiina turg on maha jahtumas, väheneb ka üldine nõudlus. Samuti märkis ta, et nii-öelda järgmist Hiinat ta lähiaastail esile kerkimas ei näe.
„Kust see kasv ikka tuleb? Kindlasti mitte Hiinast. Samuti mitte USAst, kus kliendid ostavad küll linnamaastureid ning teisi kalleid autosid, ent mitte luksuskaupu. Lähis-Idast ega Venemaalt samuti kasvu ei tule. Võib-olla veidi Euroopast, ent see ei võimalda kogu sektoril kasvada,“ selgitas Di Palma.
Muudatused
Di Palma selgitas, et aitamaks kasvu taastada, hakkavad luksuskaupade müüjad lisaks poodide ümberpaigutamisele Hiinas üha rohkem rõhku panema digitaalse platvormi loomisele, et meelitada rohkem ostjaid.
Di Palma selgitas, et kõige selle tulemusena on luksuskaupade tootjate tulemustes oodata langust: vähenevad nii käive kui kasumimarginaal.
„Ma usun, et prognoose kohandatakse vastavalt sellele, kuigi ei saa öelda, et kogu sektor oleks „surnud“. Ma ise keskenduksin pigem nendele ettevõtetele, kellel on mitmeid erinevaid brände, selle asemel, et panustada neile, kes toodavad väga kitsa valdkonna tooteid,“ märkis Di Palma.
Goldman Sachs on öelnud, et tänavu peaks hiinlaste kulutamine luksuskaupadele kasvama 6 protsendi võrra. Möödunud aastal oli kasv 10 protsenti. Goldman Sachsi andmeil peaksid luksustootjad selle nimel, et rahuldada Hiina keskklassi kuuluvate inimeste vajadusi, hakkama keskenduma rohkem moele kui oma varasematele traditsioonilistele toodetele.
HSBC on prognoosinud, et luksustootjatele saab aasta 2016 olema kehvem kui eelnevad aastad, ent vähem volatiilne kui 2015. aasta.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.