AS Baltika nõukogu kinnitas täna ettevõtte eelmise aasta auditeeritud majandustulemused, mille põhjal oli ettevõtte mullune puhaskahjum 6,4 miljonit eurot.
- Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder. Foto: Andras Kralla
Tegevusvaldkondades, kus Baltika tegevust sel aastal jätkab, suurenes ettevõtte müügitulu 2% ehk 0,9 miljoni euro võrra. Müügikanalitest näitas suurimat kasvu rahvusvaheline e-pood Andmorefashion.com, mille müük aastaga kahekordistus, teatas Baltika.
Seoses Venemaa tütarettevõtete müügi ja sealselt jaeturult väljumisega seotud mitterahaliste varade allahindlusega teenis Baltika möödunud aastal 6,4 miljonit eurot puhaskahjumit. Venemaa tütarettevõtete müügiga seotud varade allahindlusest tingitud kahjum oli 4,6 miljonit eurot.
Baltika Grupi käive jätkuvates tegevusvaldkondades ehk ilma Venemaa tütarettevõtete tulemusteta kasvas möödunud aastal 48,8 miljoni euroni ehk 2% võrreldes 2014. aastaga.
Jätkuvate tegevusvaldade 2015. aasta jaemüügi tulemus oli 42,7 miljonit eurot, mis on 1% võrra rohkem kui eelmisel aastal. Seejuures kasvas Eesti turu jaemüük 5% võrra, Läti ja Leedu jaemüük aga vähenes – vastavalt 2% ja 1%. 2015. aasta kokkuvõttes oli hulgi- ja frantsiismüügi müügitulu ligi 5 miljonit eurot vähenedes aastaga 2%.
Baltika rahvusvahelise e-poe Andmorefashion.com müük eelmisel aastal kahekordistus (kasv 102%) ja kogu e-müügi tulu oli ligi miljon eurot.
„Oluline osa 2015. aasta kahjumist oli seotud Venemaa jaeturult väljumisega. Samas võimaldab äritegevuse lõpetamine Venemaal ja poodide üle andmine frantsiisipartnerile senisest tõhusamalt keskenduda kasumlikule jaeärile Balti turgudel ning teiste müügikanalite (hulgi-, frantsiisi ja e-müügi) arendamisele,“ kommenteeris Baltika Grupi tegevjuht Meelis Milder.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.