• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 15.04.16, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswageni turuosa kahanes viie aasta madalaimale tasemele

Volkswagen AG Euroopa turuosa kahanes selle aasta esimeses kvartalis viimase viie aasta madalaimale tasemele.
Volkswagen.
  • Volkswagen. Foto: Reuters/Scanpix
Saksa autotootja suurimad brändid Škoda ja Audi jagavad Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmetel selle aasta esimeses kvartalis 23,4protsendilist turuosa. See tähendab, et Volkswagen Grupi kogunäitaja on võrreldes varasema aastaga protsendi võrra langenud.
Protsendiline turuosa langus on eriti negatiivne, arvestades et Euroopa kogunõudlus autode järele tõusis märtsis 5,7 protsenti ning läbi müüdi umbes 1,74 miljonit autot. Viimases kvartalis oli aga autosid puudutava nõudluse kasv 8,1 protsenti ning osteti 3,93 miljonit sõidukit.
Volkswagen Grupi turuosa langus on tõenäoliselt osaliselt põhjustatud eelmise aasta septembris lahvatanud skandaalist, kui tuli ilmsiks, et Volkswagen on spetsiaalse tarkvara abil oma heitgaasimäärasid madalamaks valetanud. Ligi 11 miljonit diiselautot põrus toona ametlikes testides. Paljud kliendid on pärast seda loobunud firma autode kasutamisest ning teinud oma ostuotsuse pigem BMW, Chrysleri või Daimleri kasuks.
„Kuigi Lääne-Euroopa autoturg taastub palju kiiremini, kui enamik analüütikuid arvas, on Volkswageni kliendid äraootaval seisukohal,“ ütles Automotive Industry Data väljaandja Peter Schmidt. „Nad tahavad näha, kas Volkswageni diiselmudelid saavad „puhtaks“,“ lisas ta.
Volkswageni grupi müüginumbrid tõusid
Hoolimata turuosa kahanemisest tõusid Volkswageni grupi müüginumbrid märtsis 2,3 protsenti. Müügi kasvu pidurdas eelkõige gruppi kuuluva Volkswageni automargi müügist tulenev 1,6protsendiline langus. See tulenes peamiselt ebapopulaarsusest koduturul – brändi müük vähenes Saksamaal 6,3 protsenti.
Ettevõtte esimese kvartali müük suurenes aga 3,5 protsendi võrra, kuhu on sisse arvutatud ka Volkswageni kui brändi müügi 0,5protsendiline langus.
Suurima käibe kasvuga olid eelmises kvartalis BMW (15%), mis meelitas kliente X3 ja Coupé mudelitega ning Fiat Chysler (13%) autodega Jeep’s Grand Cherokee ja Renegade. Daimleri käive kasvas seejuures 11 protsenti ning populaarne oli ka Mercedes tänu oma E-klassi sedaanile mudelile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele