• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,76
  • 25.09.16, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm venda, kes tahavad Teslale ära teha

Kolm Austria venda tahavad oma akude tehnoloogiaga Teslale ja Elon Muskile tuule alla teha.
Kreisel Electric
  • Kreisel Electric Foto: Kreisel Electricu kodulehekülg
Vennad Johann, Markus ja Philipp Kreisel on loonud omanimelise ettevõtte Kreisel Electric, mille eesmärk on luua akusid, mis oleksid kiiremad ja võimsamad kui Tesla, kirjutab Bloomberg.
Noormeeste sõnul saavad nad suurtelt autotootjatelt kokku umbes 20 tellimust päevas ning kõik on seejuures huvitatud, et kolm austerlast just nende heaks töötaksid. Nendega on ühendust võtnud BMW, Volkswagen ning ka McLaren Automotive. Kõik kolm on võtnud eesmärgiks teha kannapööre ning traditsioonilised sisepõlemismootorid vahetada välja elektriliste vastu.
“Kogu tööstus otsib ning meil on tegelikult lahendus olemas,” kiidab 37aastane Markus Kreisel. “Ettevõtted võtavad meiega ühendust ning pakuvad meile projekte. Meile äri tegemise viisi vaadates meil tegelikult konkurente polegi,” jätkas ta.
Kreisel Electric tegutseb praegu garaažis, kus noormehed testivad erinevaid akusid ning muid elektrilisi põhikomponente, mis on mõeldud autodele, paatidele ning lennukitele. Ja vennad ei tee üksnes suuri sõnu: paljud ettevõtted on olnud valmis võtma ette tee Freistadti, Viinist 200 kilomeetri kaugusele asuvasse väikelinna, et nende akusid ka testida. Juba on akud läinud ka tootmisesse ning Austriasse on kerkimas esimene akude tehas. Tootmine peaks algama järgmise aasta teises kvartalis. Tehases peaks töötama hakkama umbes 70 inimest.
Elektriautod tulevad ja jäävad
Bloombergi analüütiku Colin McKerracheri hinnangul näitab Kreiseli vendade edu vana ärimudeli vaikset kadu: kui kunagi tegid suured autotootjad kõik ise, siis nüüd hakkavad suured tegijad kampa võtma ka väiksemaid.
Kreisel Electricu ärimudel on lihtne: nad toodavad akusid ning muid elektroonikavidinaid tellimustele, mis on suuremad kui 10 000 autot.
“Me oleme sõlminud juba lepingud kahe ettevõttega, kusjuures üks neist on suurem kui Tesla ning on võimeline kahe aastaga tootma 100 000 autot,” vihjas Markus Kreisel, ent ei täpsustanud, missuguse autotootjaga on tegu.
Kreiseli sõnul on ettevõte patentinud oma laserkeevituse ning termojahutuse tehnoloogia, mis võimaldab kasutajal akude võimsusest viimast võtta ning annab seega Tesla ees eelise.
“Kui algseadmete valmistajail võtab see aega kaks aastat, suudame meie sama asja teha ära nelja kuuga,” lausus Kreisel.
Ettevõte teatas möödunud kuul, et nad on saanud esimese tellimuse VDL Groepilt, et toota akusid 2000 Mercedese minibussile.
“Me valisime Kreiseli, kuna nad on loonud väga hea aku, mille osad patenditud tehnoloogiad on paremad kui Teslal,” lausus VDLi ärijuht Erik Henneken. “Kreisel on dünaamiline idufirma ning nad on väga professionaalsed. Nad kasvavad kiiresti, ent suudavad säilitada kontrolli oma tegevuse üle,” lisas ta.
100 000 auto unistus
Kuna tulevikus hakkavad tellimused veelgi kasvama, langevad Kreiselite hinnangul ka akude hinnad. Kui praegu maksab aku kilovatt-tund 140 dollarit, siis mõne aja pärast kukub see 100 dollarini.
“Müügihind suurema kui 100 000 auto puhul oleks ilmselt juba alla 100 dollari kilovatt-tunni kohta,” lausus ta. “Kahjuks keegi 100 000 autot veel ei tooda,” lisas ta.
100 000 auto piiri ei ennusta Kreisel saabuvat enne 2019. aastat, mis ajaks on Tesla oma toodangut oluliselt suurendanud ning Saksa autotootjad on samuti turule jõuliselt sisenenud. “Me müüme järgmisel aastal palju elektrimootoreid. Meie klientideks on mitmed suured autotootjad, kes toodavad tippvõimsusel,” vihjas Kreisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 21:37
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad aasta lõpus New Yorgis
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele