Konsultatsioonifirma Bain tehtud uuringust selgub, et rikkad inimesed soetavad endale üha enam luksusautosid.
Selgub, et luksusautode müük on kasvanud tänavu 8% võrra, mis tähendab, et ilmselt saab 2016. aasta lõpuga ületatud ka kõigi aegade rekord. Märkimisväärne on, et autod on rikaste inimeste seas oluliselt populaarsemad kui näiteks väärtuslike kunstiteoste või veini ostmine.
Baini arvutuste kohaselt peaks käesoleval aastal luksusautode kogumüük jääma 1,1 triljoni euro juurde, kusjuures 40% sellest moodustab just eriti uhkete autode müük.
Selgub, et rikkurite lemmikautomargid on Mercedes, BMW ning Audi, mille müük moodustab nimetatud 1,1 triljonist dollarist enamiku.
Kõige suurem müügikasv on näha aga eriti teravas ja kallis tipus. Pea viiendiku võrra peaksid tõusma selliste automarkide nagu Rolls Royce, Ferrari ja Lamborghini müük.
“See on küll väiksem segment, ent samas on näha siin suurimat kasvu,” kommenteeris Baini uuringu üks autoreid Claudia D'Arpizio.
Kes neid autosid ostavad?
Mõistagi ei piirdunud Baini uuring üksnes sellega, missuguseid autosid ja kui palju ostetakse. Uuriti ka seda, kes luksuslikke neljarattalisi endale soetavad. Selgub, et kallite autode ostmine on kõige meelepärasem just Venemaalt, Indoneesiast, Hiinast ning Pärsia lahe riikidest pärit rikkuritele. Viimased, kusjuures, ei osta endale luksusautot üksnes selleks, et kodumaal ringi kihutada. Paljudel neist elavad mitmes riigis ning seega on tarvis osta uhke auto ka seal ringi liikumiseks.
Baini uuringust selgub ka, et Venemaa kehv majanduslik olukord pole morjendanud sealseid rikkureid, kes endiselt kalleid autosid soetavad. Kuna rubla on nõrgenenud, on tegelikult muutunud superautode ostmine mujal riikides tegutsevatele ja teises valuutas arveldatavatele rikkuritele odavamaks. Samuti võib arvata, et Vene rikkad kasutavad luksusautode ostmist kui potentsiaalset investeerimisvõimalust.
CNN Money kirjutas käesoleva aasta esimeses pooles, et 2016. aasta tõotab tulla hea just Rolls Royce’ile, Lexusele ja Bentleyle. Viimane teatas toona, et Vene turg on nende jaoks väga kiiresti kasvamas.
Uuringu raportis seisab ka, et kui autode ostmine on populaarne, siis moodne rikkur isikliku eralennukiga ringi ei sõida. Tänavu peaks eralennukite müük aastases võrdluses kukkuma 5% võrra, 18 miljardi dollarini. Ka luksusjahtide osas pole midagi rõõmustavat, nende müük peaks jääma samale tasemele nagu eelmiselgi aastal.
Baini uuringu kohaselt peaks luksustoodetele ja –teenustele kulutamine kasvama sel aastal 4% jagu.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.