Kuigi käesolev nädal tõi uudise, et nutikellade turg on seisma jäänud ning inimeste esialgne vaimustus näib üle olevat läinud, mõtlevad ettevõtted pikalt ette ning tulevad julgelt oma toodetega välja.
Fossil Group teatas sel nädalal investoritele, et on välja tulnud koguni 40 erineva nutikella hübriidversiooniga. Tooteid ehivad vastavalt nende hinnaklassile erinevad brändinimed, näiteks Diesel, Michael Kors, Kate Spade, Emporio Armani ning loomulikult Fossil.
Võrreldes näiteks Apple’i nutikellaga näevad hübriidkellad välja justkui traditsioonilised käekellad: pealtnäha ei taipa, et seade loeb kasutaja samme, mõõdab une pikkust või näitab teadet meilikasti tulnud uuest kirjast.
Tehnoloogia segab moodi
Fossili juht Jill Elliot märkis, et tehnoloogia on mitmes teises valdkonnas, seal hulgas moes, olnud pigem segavaks kui toetavaks faktoriks, vahendab CNN Money. Ta lisas, et samas ei keela keegi kahte valdkonda omavahel siduda.
Kate Spade’i asepresident Mary Beech selgitas, et taoliste toodete puhul on ettevõtte jaoks tähtsaim mõelda, kas toote sihtgrupp võiks muudatuse omaks võtta. Beechi hinnangul ei tasuks tehnoloogiliste uuendustega kaasa minna üksnes seetõttu, et tehnoloogia areneb kiiresti ja on inimeste seas populaarne. Põhiline on siiski mõelda oma kliendile ning tema vajadustele.
Kate Spade’i nimeline bränd on varemgi tulnud välja sihgrupipõhiste uuendustega. Näiteks eelmisel aastal andis bränd välja käekoti, millesse on sisse ehitatud iPhone’i laadija. Selle aasta alguses nägi ilmavalgust aga käevõru, kuhu on sisse ehitatud aktiivsusmonitor.
Nutikellade sära tuhmub?
Sel nädalal International Data Corporationi (IDC) poolt välja antud andmete põhjal on nutikellad pigem hoogu kaotamas. IDC analüütik Francisco Jeronimo on varasemalt märkinud, et nutikellade müük kasvab prognoosituga võrreldes aeglasemalt, kuna tegu on reeglina kallimasse hinnaklassi kuuluvate seadmetega.
Seetõttu eelistavad inimesed pigem aktiivsusmonitore, mis on oluliselt taskukohasemad. Võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga kukkusid nutikellade müüginumbrid üle poole võrra: kui eelmisel aastal müüdi juulist septembrini 5,6 miljonit nutikella, siis nüüd jäi näitaja vaid 2,7 miljoni juurde.
IDC vanemanalüütiku Jitesh Ubrani sõnul on praeguseks selge, et nutikellad ei sobi igaühele. Samas ei leia ta, et nutikellad oleksid surnud. Pigem peaks tootjad leidma niši, kuhu selline seade võiks sobida, ning mis veel tähtsam, tegema tarbijale selgeks, mille poolest nutikell erineb nutitelefonist.
Samal ajal kardavad kellatootjad, et nutitelefon võtab omakorda inimestelt huvi traditsioonilise käekella vastu hoopistükkis ära, kuna telefon on sageli haardeulatuses ning käekella ostmine tundub justkui mõttetu.
Statistika kohaselt peaks kantava tehnoloogia turg olema aastaks 2020 väärt 34 miljardit dollarit.
Väljaanne Forbes kirjutab, et sel aastal peaks kantava tehnoloogia turu väärtus olema kokku 14 miljardit dollarit. 50% sellest moodustavad nutikellad ning aktiivsusmonitorid.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.