Hiina keskklass võtab üha kiiremini omaks kohvikultuuri ning seetõttu kinnitab Starbucks riigis üha kindlamalt kanda.
Starbucks plaanib järgmise viie aasta jooksul oma poodide arvu Hiinas kahekordistada ning selle käigus luua üle 10 000 uue töökoha.
“Järgmise viie aasta jooksul loome me kindlasti üle 10 000 uue töökoha ja avame igal aastal 500 poodi. Aastaks 2021 oleme eesmärgiks seadnud Hiinas 5000 kauplust,” ütles Starbucksi Hiina osakonna juht Belinda Wong, lisades, et kõik see on alles algus ning ettevõte tahab Hiinas ka edaspidi jõuliselt laieneda. Juhul, kui planeeritu teoks saab, on Hiina Starbucksi jaoks USA järel suuruselt teine turg.
Esimene Starbucksi pood avati Hiinas 1999. aastal ning sellest ajast on kohvikultuur hiinlastes tasapisi juurdunud. Kuigi tops kohvi on veel üsna kallis (Shanghais maksab latte üle 4,4 euro), on sellest kujunenud omamoodi staatuse sümbol. Keskklassi inimese jaoks on Starbucksi topsiga tänaval jalutamine pigem hea elujärje näitamine, keskmise töölise jaoks on aga vähemalt praegu veel tegu äärmise luksusega, mida aeg-ajalt endale lubada võib.
Hiinas on küllalt laienemisruumi, kommenteeris Wong. Ta märkis, et kuigi suurlinnades Pekingis, Shanghais ja Shenzhenis on Starbucksi kohvikud juba olemas, on sealgi veel kõvasti ruumi, kuhu kohvikud rajada.
Seotud lood
Kohvikukett Starbucks teatas oma majandusaasta esimese kvartali tulemused, mis näitavad kõige aeglasemat kasvutempot alates 2009. aastast.
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.