• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.01.18, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õunafirma sõda küpsistega pühib reklaamifirmade käibe

Internetis reklaami müüvatel ettevõtetel on ees raske aasta, sest tarkvaragigandi Apple'i isikuandmeid kaitsev uuendus viib nende käibest sadu miljoneid, kirjutab Guardian.
Apple
  • Apple
  • Foto: epa
Suvel teatas Apple, et veebibrauser Safari saab jälitust takistava uuenduse. Uuendus takistab reklaamifirmadel nn küpsisefailide abil jälgimast, kus kasutaja käib. Kui tavaliselt on sellised failid kasutusel ühel veebisaidil ajaloo salvestamiseks, siis praeguseks on reklaamifirmad leidnud viisi, kuidas kontrollida kasutajate käimist ka teistel veebilehtedel. Sellest tulebki, et kasutajatele tundub vahel, kuidas reklaamid teda mööda laia internetti "taga ajavad".
Üks sellist tehnoloogiat kasutav ettevõte on Criteo, mille 2016. aasta käive ulatus üle 730 miljoni dollari. Sügisel teatas reklaamifirma, et loodab pääseda 9–11protsendilise käibekaotusega, sest oli arendanud välja viisi, kuidas Apple’i uuendusest mööda hiilida. Kuna Apple ka selle variandi välistas, siis teatas Criteo aasta lõpus, et käibelangus võib ulatuda isegi 22 protsendini.
Reklaamimüügisektor on Apple’i peale vihane ja süüdistas giganti "digitaalse reklaami ökosüsteemi hävitamises". Dennis Buchheim, Internet Advertising Bureau’s Tech Lab tegevjuht ütles, et Apple’i Safari uuendusega saab pihta kogu sektor ja hoolimata katsetest sellest mööda hiilida võib ennustada, et Apple lihtsalt lapib sellised kõrvalteed ikkagi kinni ja lõpptulemus jääb suurfirma kasuks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nagu reklaamifirmadel veel vähe probleeme oleks, on samuti internetireklaami alal tegutsev Google teatanud, et nende brauserisse Chrome tuleb reklaamiblokeerija. Küll pisut leebemal kujul — uuendusega blokeeritakse reklaamid, mis mängivad ise heli- või videofaile, katavad ülejäänud veebilehe vms. Chrome’i uuendust on oodata veebruaris.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele