• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 11.04.18, 09:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Goldman: Tesla aktsia kukub tublisti

Goldmani analüütikud muutusid Tesla suhtes pessimistlikumaks ning ootavad, et aktsia kukub enam kui kolmandiku võrra, vahendab MarketWatch.
Teslade koostamine ettevõtte vabrikus USAs California osariigis Fremontis.
  • Teslade koostamine ettevõtte vabrikus USAs California osariigis Fremontis.
  • Foto: Scanpix
Analüütikud eesotsas David Tamberrinoga arvavad, et ettevõte peab tänavu siiski kapitaliturgudelt rahastust küsima, vaatamata sellele, et Tesla enda teatel seda vaja ei lähe.
Goldmani analüütikud on Teslale andnud müügisoovituse ning kuue kuu hinnasihti vähendati 205 dollarilt 195 dollarile. See tähendaks, et praeguselt tasemelt langeb Tesla aktsia veel 36 protsenti.
Tesla teatas eelmisel nädalal oma tootmis- ja tarnenumbrid, mis olid oodatust kehvemad. Ettevõte kordas, et nende eesmärk on teises kvartalis toota 5000 Model 3 sedaani nädalas. Tesla kinnitas ka investoritele, et lisarahastust nad tänavu enam ei vaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Tesla jätkusuutlik nädalane tootmismaht on praegu tõenäoliselt 1400 auto juures,“ kirjutasid Goldmani analüütikud. „See näitab, et pudelikael pole ainult Gigafactorys. See on ka Fremontis asuvatel montaažiliinidel.“
„On märkimisväärne risk, et ettevõte ei suuda teises ja kolmandas kvartalis 5000 autot nädalas toota. Kuigi seda oleks vaja teha, et saavutada kasumimarginaali eesmärk ning vältida lisarahastuse otsimist,“ teatasid nad.
Analüütikud hoiatasid ka selle eest, et luksuslike elektriautode turul on viimasel ajal konkurents kasvanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele