Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linnamaasturite müük jätkab USA-s kasvu

    Ford Edge'i esitlus Detroidi autonäitusel 2018. aastal. Edge on Fordi odavama hinnaklassi linnamaastur.Foto: Rebecca Cook/Reuters/Scanpix

    Suurimad autotootjad teatasid täna autode müügikasvust USA-s augustis ning eriti tähelepanuväärne on linnamaasturite jätkuv kiire müügikasv. Linnamaasturite müüki ei heiduta isegi tõusvate intressimäärade ja kütusehindade mõju, sest töötusemäär on madalal ning tarbijate kindlustunne tugev, vahendab Reutersi uudisteagentuur.

    Fordi ja teiste autotootjate müüginumbrid tulevad olukorras, kus USA tarbijate kindlustunne on viimase 18 aasta tipu lähedal, mis on omakorda vaigistanud kartusi president Trumpi siseturgu kaitsva kaubanduspoliitika võimalikust mõjust tarbijate käitumisele.
    Ford müüs augustis 218 504 sõidukit, võrreldes 209 897 sõidukiga aasta tagasi ehk kasv oli 4,1%. Eelmisel aastal takistas augusti müüki orkaanid Harvey ja Irma. Fordi sõnul tõusis augustis linnamaasturite müük 20,1% ning pikap autode müük 5,7%.
    Fordi USA turundusosakonna juht Mark LaNeve ütles Reutersile, et augustis oli USA sõiduautode ja kergeveokite müük aasta baasile viiduna vahemikus 17,0 – 17,4 miljonit sõidukit, mis oli kõrgem näitaja, kui Reutersi küsitletud analüütikute ootus 16,8 miljonit sõiduki osas.
    „Tarbijate üldine olukord on praegu väga tugev, mis annab meie tööstusharule tugeva aluse,“ sõnas LaNeve. Absoluutnumbrites arvab LaNeve, et autotööstuste müük püsib käesoleval aastal eelmise aastaga samal tasemel, kuid see võib tulla ka 1% kasvu juurde, kui järgmiste kuude müüginumbrid laekuvad.
    USA automüük langes eelmisel aastal 2% võrra 2016. aasta rekordiliselt 17,55 miljoni müüdud auto tasemelt.
    Toyota müük langesUSA-s  augustis 2% 223 055 sõidukini, kuigi ka tema linnamaasturite müük oli tugevas 8,9%-lises plussis.
    Fiat Chrysler andis teada, et nende USA automüük kasvas augustis 10% 193 718 sõidukini ning müügi veduriks olid Jeepi ja Rami mudelid.
    USA suurim autotootja, General Motors, ei teavita sellest aastast enam igakuiseid automüügi näitajaid.
    Hoolimata tugevast tarbijate kindlustundest prognoosivad mitmed analüütikud 2018. aasta teises pooles ja ka järgmisel aastal USA sõiduautode müügi langust.
    Fordi aktsia on täna 0,2% plussis 9,50 dollari peal. Käesoleval aastal on Fordi aktsia langenud 24%, General Motorsi aktsia on langenud 12% ning Fiat Chrysleri aktsia 4%. Täna on Fiat Chrysleri aktsia 1,3% plussis, kaubeldes 17,33 dollari peal.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.