Volkswagen Grupp andis täna teada, et firma 2018. aasta autode tarned kasvasid 0,9% rekordilise 10,83 miljoni sõidukini, vahendab Reuters. Sellega võisteldakse maailma esitootja tiitli pärast Renault-Nissani-Mitsubishi liiduga.
- epa07243062 (FILE) - Volkswageni Grupi autod ootavad laeva peale laadimist Saksamaal Emdeni sadamas 2018. aasta märtsis. Foto: EPA-EFE/DAVID HECKER
Volskwageni konkurendid Toyota Motor ja Renault-Nissan-Mitsubishi konglomeraat ei ole veel välja andnud 2018. aasta tarnete numbreid, kuid 2017. aastal müüs Prantsuse-Jaapani allianss 10,6 miljonit sõidukit ning 2018. aasta esimesel poolel 5,54 miljonit sõidukit.
Detsembris ütles Toyota, et esialgse hinnangu kohaselt müüb firma 2018. aastal 10,55 miljonit sõidukit.
„Kui me eeldame, et VW Grupi teatatud 10,8 miljoni suurune müüginumber saab kinnitatud, siis on see piisav, et asetada Volkswagen Grupp esimesele kohale,“ ütles LMC Automotive analüütik David Oakley Reutersile. Oakley sõnul oleks see viies järjestikune aasta, kui Volkswagen Grupp on esimesel kohal.
Volkswagen Grupi näitajad hõlmavad endas ka kerg- ja raskeveokeid. Kui arvestada ainult sõiduautosid, siis tuleks müüginumbriks 10,1 miljonit.
„Kui me vaataksime vaid sõiduautosid, siis oleks pilt sisuliselt sarnane. Volkswagen Grupp oleks ikka teistest ees, kuigi seda juba suurema osakaaluga, kuna Volkswagen on väiksemas sõltuvuses kergetest kommertssõidukitest, kui teised kaks,“ lisas Oakley.
LMC Automotive’i andmete kohaselt olid 2018. aastal Volkswagen Grupi sõidukite müügist vaid umbes 4% kerged kommertssõidukid, võrreldes 12%-ga Renault-Nissani-Mitsubishi puhul ning 15%-ga Toyota Motori puhul.
Volkswagen Grupp teatas, et 2018. aastal müüdi Volkswageni margi autosid 6,24 miljonit tükki, Audit müüdi 1,81 miljonit sõidukit ning Porschet müüdi 256 000 sõidukit.
See teeb Audist suuruselt kolmanda tippklassi automargi Mercedes-Benzi ja BMW järele, mis müüsid eelmisel aastal vastavalt 2,31 miljonit ja 2,13 miljonit sõiduautot.
Volkswagen Grupp andis veel teada, et detsembri sõidukite müük langes aastaga 8,4%, sh Hiina müük langes 12,5%, Euroopas langes müük 5,6% ning USA-s 3,4%.
2019. aasta osas nähakse, et Hiinas on nõudlus stabiilne, kuigi esimene kvartal on selles osas keeruline.
Seotud lood
Saksamaa suurim autotootja Volkswagen kavatseb elektriautodele ülemineku tõttu vähendada töökohti, mida ei ole enam vaja. Lähiaastatel kaotab ettevõte ligi 7000 töökohta, vahendab Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Lõppenud aastal vähenes sõidukite müük maailma suurimal autoturul, lõigates katki kaks kümnendit kestnud kasvu.
Saksamaa autotootja Volkswagen pani paika tähtaja, millal ettevõte toodab viimased sisepõlemismootoriga sõidukid ja keskendub edasi elektriautodele.
Elektriautode müük peaks järgmise 2-3 aasta jooksul järsult kasvama, sest hinnad langevad ning valik suureneb, teatas BlackRocki sektoriinvesteeringute juht Evy Hambro.
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele