• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 09.01.19, 18:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük Hiinas kahanes esimest korda kahe kümnendi jooksul

Lõppenud aastal vähenes sõidukite müük maailma suurimal autoturul, lõigates katki kaks kümnendit kestnud kasvu.
Maantee Pekingis
  • Maantee Pekingis
  • Foto: EPA
Rahvavabariigi kaubandusühingu China Passenger Car Assocation (CPCA) statistika kohaselt müüdi Hiinas mullu 22,7 miljonit sõiduautot, 6% vähem kui 2017. aastal. Ametnike hinnangul on esmakordse languse peamiseks põhjuseks Hiina majanduse aeglustumine ja riiki painav tollitüli, kuid rolli mängib ka tõik, et möödunud aastal lõpetas valitsus auto soetamiseks ette nähtud toetuste väljastamise.
Möödunud aasta oli raske Saksa ja USA kontsernidele nagu Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover ja General Motors, mis olid suuresti just Hiina turu nõudluse languse tõttu sunnitud esitlema oodatest kehvemaid käibenumbreid. Samal ajal on hoobi saanud ka kohalikud tootjad - Hiina edukaima autofirma Geely hiljutise prognoosi järgi jääb ettevõtte selle aasta müügitulu mullusega võrreldes pea samale tasemele.
Pettumustest hoolimata ei kavatse Lääne ettevõtted maailma suurimast sõidukiturust siiski loobuda. Detsembri alguses teatas Fordi juhtkond, et paiskab Hiinas 2025. aastaks müügile enam kui 50 uut mudelit ning suurendab oma sealset tootmisvõimekust. Bloombergi andmetel kavatseb Volkswagen, menukaim välismaine autofirma Hiinas, investeerida riigi autotööstusesse aga tervelt 4 miljardit eurot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele