Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg müüa Teslat enne, kui on hilja?

    Teslal on suur fänniklubi, kuid ka palju vastaseid. Pärast kõrvetada saamist on endine Kase Capital Managementi riskifondi juht Whitney Tilson arvamusel, et aeg on küps Teslat müüma hakata, kuna nõudlus väheneb ja kahjumid ootavad ukse taga, selgub välismeediast.

    Tesla Model 3 on alles globaalse laienemise algusjärgus, kuid talle ennustatakse hävingut konkurentsi kasvu ja jätkusuutmatu finantsseisu tõttu.Foto: Reuters/Scanpix
    Whitney Tilson, kes on üks agressiivsemaid nn Tesla-karusid, avaldas oma Tesla-hävingu tagamaad: „Tesla lühikeseks müümine oli minu riskifondi karjääri kõige halvem otsus. 2013. aastal oli Tesla paari nädala kaugusel pankrotiavalduse esitamisest, nagu olin analüüsinud ja mida kinnitasid ka finantsandmed. Üllataval kombel suutis aga ettevõte saata korda ime. Nimelt käivitati Model S ja see oli absoluutne hitt, tehes Teslast ja Elon Muskist legendi. Aktsia tõusis 35 dollarilt 200 dollarile ja mina sain lühikeseks müües korralikult kõrvetada. Sain õppetunni, et väga ohtlik on müüa lühikeseks aktsiat, mille taga seisab kultuslik fänniklubi.“
    Umbes paar kuud tagasi, kui Tesla teatas, et esimeses kvartalis tarniti oodatust vähem, ja hoiatas, et tuleb kahjum, leidis Tilson, et on aeg Tesla uuesti lühikeseks müüa. Nimelt info oli vastupidine Tesla varasematele teadetele, et nad suudavad järjepidevalt kasumit teenida nagu eelmise aasta kolmandas ja neljandas kvartalis. Selgus, et autotootja kaotab esimeses kvartalis raha, mis Tilsoni sõnul tähendab, et Teslal on suur nõudluse probleem. Eile avaldatud esimese kvartali tulemuste raporti järgi sai Tesla üle 700 miljoni dollari kahjumit ja tõenäoliselt läheb nii ka teises kvartalis.
    Endine fondijuht avalikustas sünge ennustuse: „Teslal on peaaegu 50 miljardi dollariline turuväärtus ja ma arvan, et see kukub kahe kolmandiku võrra, mis teeb aktsia hinnaks 100 dollarit. Neil on suur nõudluse probleem, mis on tingitud suurel hulgal turule sisenevatest uutest konkurentidest. Autotööstuse senised hiiglased tulevad võimsalt peale ja hakkavad Teslaga konkureerima. Nõudlust on ehk ainult Model 3-l, aga vanematel versioonidel mitte. Bilansis ja rahavoogude aruandes torkab silma suur võlg ja nad peaksid raha kaasama, et edasist tegevust finantseerida. Ma ei usu, et Tesla läheb pankrotti, kuid aasta lõpuks võib aktsia 100 dollarini kukkuda küll. See veritseb juba praegu.“
    Karude argument on Tesla autode nõudluse vähenemine konkurentsi kasvu tõttu ja finantsseisu ebastabiilsus. Pullid ütlevad, et tooted on head, nõudlus kasvab globaalselt ja hoolimata hilinemistest on Elon Musk oma plaanid alati täide viinud.Foto: Reuters
    Whitney Tilson tõi esile ka asja teise vaatenurga. Nimelt on investorite ootused aktsia suhtes väikeseks muutunud, nii et kõik head uudised ja positiivsed vihjed võivad aktsiahinda ajutiselt ülespoole rallima panna.
    Konkurendid ei maga
    Model 3 oli mõeldud Tesla kliendibaasi laiendamiseks väljaspool luksusautode segmenti ning müügiks Euroopasse ja Hiinasse. Paljudel teistel autotootjatel on juba valminud või on väljatöötamisel elektrisõidukid, mis konkureerivad Teslaga. Need on kümme autot, mida Tesla lähiaastatel kartma peab. Tesla Model 3 sõiduulatus ühe laadimisega on 425 kilomeetrit, mõnel uuel tulijal on see aga suurem.
    Tesla Model 3 konkurendid ja nende sõiduulatus ühe laadimisega (kilomeetrites)
    1
    Nissan Leaf e+
    Leafi uus versioon, hind 45850 USD
    364
    2Chevrolet Bolt EVVälja lastud 2015. aastal, hind 37 495 USD383
    3BMW Mini ElectricValmib 2019. aasta lõpuks?
    4SubaruElektriauto valmib 2021?
    5Volkswagen I.D.CrossElektriauto valmib 2020483
    6Volkswagen I.DVäiksem versioon eelmisest, valmib 2020, hind 20 000 USD499
    7FordMustangi sarnane elektriline versioon valmib 2020, 40 000 USD483
    8Byton K-ByteElektriauto valmib 2021523
    9Volvo Polestar 2Tootmist alustatakse 2019483
    10Hyundai Kona ElectricMüüakse praegu ainult California osariigis, 35 000 USD415
    Loo autor omab Tesla aktsiaid.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.