Artikkel
Pärnu Juhtimiskonverents 2018
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Televisioon muutuste tuultes

    Vaadatavusreitingud on see kaup, mida telekanalid reklaamiklientidele müüvad. Millised arengud televisioonis toimuvad? Kas see kaup muutub magusamaks või mõrumaks?

    Räägime BMA Estonia esindaja Margus Meri­maga televisiooni ja eelkõige venekeelse televisiooni arengutest Eestis.
    Mis organisatsioon see BMA siis täpsemalt on? BMA ehk Baltijas Mediju Alianse on kolmes Balti riigis tegutsev meediakontsern peakontoriga Riias. Eestis kuuluvad meile telekanalid Pervõi Baltiiski Kanal, Ren TV, NTV Mir, nädalaleht MK-Estonia, interneti-TV portaal TV DOM, jne. Oleme suurim venekeelse meedia ettevõte Baltimaades.
    Seega siis Läti ettevõte? Ei. Meil on Eestis registreeritud kolm ettevõtet, kokku töötab neis rohkem kui 20 inimest. Tegutseme Eestis ja allume Eesti Vabariigi seadustele.

    Kui ettevõtjal on eesmärgiks reklaamida oma tooteid venekeelsele auditooriumile Eestis (ja soovi korral ka Lätis ning Leedus), siis BMA kanalid garanteerivad kahtlemata parima katvuse sihtrühmas ning seda parima hinnaga.

    Ja siis jälle see küsimus – Pervõi Kanal ja Pervõi Baltiiski Kanal? Mis neil vahet on? Pervõi Baltiiski Kanal (PBK) ei ole sama mis Pervõi Kanal. Jah, me ostame hulgi Pervõi Kanali rahvusvahelise versiooni saateid, aga sinna juurde ostame veel palju filme, seriaale jms erinevatelt tuntud tootjatelt ning vahendajatelt. Lisaks sellele toodame ise saateid nii Eestis kui ka Lätis. Kogu sellest materjalist paneme me kokku Pervõi Baltiiski Kanali programmi, mida edastame Lätis väljastatud litsentsi alusel kolmes versioonis – üks Eesti, üks Läti ja üks Leedu turule.
    PBK-le on viimasel ajal saanud osaks palju tähelepanu ja ka kriitikat? Jah, see on ju loogiline. Eestis on küll võimalik vaadata kümneid venekeelseid kanaleid, aga PBK on just see kanal, mis toodab kohalikke uudiseid ja muid saateid – see tekitab vastukajasid. Samuti on Eesti väike ja konkurents meediakanalite vahel tihe – kindlasti teevad ka konkurendid omalt poolt kõik võimaliku, et meie „pirukast“ tükike endale saada.
    Mille poolest erineb eestikeelne televaataja venekeelsest? Lihtsam oleks vist küsida, kas on midagi sarnast. Üks oluline faktor on ilmselt see, et kui noorem eestikeelne vaataja muutub järjest rahvusvahelisemaks ja tarbib rohkem ingliskeelset toodangut, siis venekeelsed vaatajad eelistavad vanusest sõltumata venekeelset teletoodangut. Omakeelne on omakeelne ja Venemaa on nii suur riik, et kvaliteetset toodangut leidub igale vanuserühmale.
    Kas venekeelseid televaatajaid jääb aja jooksul vähemaks? Meie usume, et neid tuleb pigem juurde. Varem või hiljem peab leppima reaalsusega, et Eestis ei jätku inimesi ja peame tööjõudu juurde tooma. Eelkõige tulevad siin ilmselt kõne alla Ukraina ja Valgevene – seega siis vene keelt suhtluskeelena kasutavad inimesed.
    Kas telekanalite vaadatavus kasvab või kahaneb? Meelelahutuse tarbimine üldiselt ju kasvab. Aga uuringute põhjal paistab, et telekanalite vaadatavus on languses. Probleem on selles, et auditooriumi mõõtmine ei jõua ajale järele – lisaks televiisorile saame täna saateid vaadata arvutist, tahvlist, telefonist… suur osa sellest vaatamisele kulutatud ajast ei jõua aga uuringuandmetesse. Võime kindlalt öelda, et audiovisuaalse materjali tarbimine kasvab, aga selle tarbimise mõõtmine on muutunud palju keerulisemaks.
    Aga ka televaatajate käitumine muutub? Muutub, aga olenevalt vanuserühmast. Vanemad inimesed käituvad nii nagu varemgi – vaatavad telekava ja istuvad õigel ajal televiisori ette, et oma lemmikkanalist oma lemmiksaadet vaadata.
    Keskmine vanuserühm on vast muutnud oma harjumusi selles suunas, et vaadatakse rohkem erinevaid kanaleid (kuna kanalite valik kogu aeg suureneb) ja kasutatakse ka rohkem järelvaatamise teenust.
    Noored vaatavad neid saateid (filme, seriaale jne), mis on moes ja suhtlusringkonnas kõneaineks – neil pole vahet, kust ja kuidas nad neid vaatavad. Aga eelkõige ilmselt kusagilt internetist. Piraatlus on audio­visuaalse toodangu levitamisel endiselt suur probleem, aga pole just lihtne sellega võidelda.
    Seega lojaalsus telekanalitele väheneb? Jah, kindlasti. Televaataja tahab vaadata konkreetset asja, mis talle meeldib. Ta ei pea teadma, kes talle seda näitab. Näiteks mulle meeldib eesti toodangust „Siberi võmm“, aga ma ei tea öelda, mis telekanal seda näitab – kui tahan vaadata, siis leian saate nime järgi üles ja vaatan.
    Kas teie lahendus sellele on TV DOM? Jah. TV DOM on interneti-TV platvorm, kuhu oleme koondanud üle 50 telekanali (neist ca 15 kanalit, mille esindusõigused kuuluvad BMA-le), lisaks sellele ulatuslik kataloog filme, seriaale, teemasaateid, jne. Loomulikult on olemas järelvaatamine, otsingud, jms. mugavusteenused. Väga mugav ju mõeldes saabuvale suvele – vaatad, mida tahad ja millal tahad ning kus tahad.
    Arendame TV DOMi veel pidevalt edasi, aga ta on kindlasti midagi sellist, mille suunas turg liigub.
    Milline auditoorium peaks reklaamiandjale kõige atraktiivsem olema? Paljud reklaamijad räägivad endiselt sihtrühmast vanuses 20–40. Mulle tundub see arusaamatu. Olen ise 50aastane, minu ema sai just 75. Mulle tundub, et oma tarbimisaktiivsuse juures peaksime olema oma kaupu reklaamivatele ettevõtetele päris atraktiivsed kliendid…
    Kui rääkida BMA kanalite kõige suuremast vaatajarühmast, siis on see naine vanuses 40+, aktiivne ja tark tarbija, kes vastutab pere sisseostude eest. Keskmisest haritum ja elab linnas. Ja on üpris lojaalne meie telekanalitele.
    Teie argumendid reklaamiandjale? Meile kuuluvad 3 kanalit venekeelsete telekanalite TOP 4-st, Eesti suurim venekeelne nädalaleht ja uudistootena interneti-TV platvorm TV DOM. Pakume taibukat ja paindlikku meediaplaneerimist ning väga konkurentsivõimelist hinda.
    Millisel juhul oleks ettevõtjal mõistlik BMA poole pöörduda? Kui ettevõtjal on eesmärgiks reklaamida oma tooteid venekeelsele auditooriumile Eestis (ja soovi korral ka Lätis ning Leedus), siis BMA kanalid garanteerivad kahtlemata parima katvuse sihtrühmas ning seda parima hinnaga. Tulge ja küsige pakkumist!
    Lisainfo
    BMA Estonia
    BMA Estonia müügidirektor
    Ethel Reier
    tel 654 1640
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.