Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: ostsin Volkswageni aktsiaid

    VolkswagenFoto: EPA

    Eile kukkus Volkswageni aktsia üle 6 protsendi ja seetõttu otsustasin investeerida Saksa autotootjasse, millega viisin täide ka ühe eelmisel aastal antud lubaduse.

    Suur trahv, kuid suur firma
    Olen varem kirjutanud Volkswagenist mitmeid artikleid ning oma novembri artiklis soovitasin autofirmast eemale hoida kui pidalitõbisest. Raputan nüüd uuel aastal endale natuke tuhka pähe, kuna Volkswageni aktsia on alates septembrist, mil autotootja mainekriisi sattus, üle 30 protsendi tõusnud. Novembrist alates on aktsia tõusnud 5 protsenti.
    Volkswageni aktsia sattus eile suure surve alla pärast seda, kui USA justiitsministeerium esitas autotootja vastu hagi. USA nõuab Saksa autotootjalt üle 19 miljardi dollari kompensatsiooni pettuse eest, mis avastati septembris ja puudutab tarkvara, millega Volkswagen pettis lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskasid õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase.
    Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku. Tegemist on suure trahviga, kuid selle lõplik suurus jääb kohtu otsustada. ING panga analüütikud ütlesid eile, et nemad ootasid trahvisummaks 13 miljardit dollarit ning juhtumi lahendamist kohtuväliselt.
    Ostsin 19 Volkswageni aktsiat hinnaga 130,8 eurot aktsia. Tehingusummaks oli 2485,2 eurot, mille eest saaks näiteks Auto24 portaali sirvides 205 000kilomeetrise läbisõiduga 2001. aasta Passati või 2002. aasta Golfi, millel läbisõitu 248 000 kilomeetrit. Frankfurdi börsil tehtud tehingu komisjonitasuks kujunes Swedbankis 14,06 eurot.
    Täidan lubaduse lugejate ees
    Ostsin Volkswageni aktsiaid, kuna usun, et vaatamata üüratutele trahvidele jääb autofirma püsima. Mainekriisi tõttu küll praegu müüginumbrid kahanevad, aga autofirma viib sisse mitmeid olulisi muudatusi ja seetõttu ma usun, et varsti hakkab ka probleem unustusehõlma vajuma ning müüginumbrid uuesti kasvama. Volkswagen on tunnustatud kvaliteetsete autode tootja maailmas, vastupidisel juhul poleks ettevõte aastakümnete jooksul nii suureks kasvanud.
    Eelmise aasta alguses lubasin, et paigutan 10 protsenti portfellist lühiajaliselt või suurema riskiga. Volkswageni aktsiate ostmisega saab see strateegia alguse. Olen veendunud, et Volkswageni aktsia hakkab Ameerika mägedel sõitma ning kõikumist tuleb palju. Samas kuna aktsia osakaal on portfellist 1 protsent või pisut alla selle, ei mängi see nii suurt rolli. Sel aastal kavatsen veel riskantseid oste teha ning hoian suurte liikumiste suhtes silmad lahti. Iial ei või teada, kuna tabab mõnda ettevõtet uus „Volkswageni skandaal“ või kuna turg taas mõne aktsia hinnaga üle reageerib.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.