Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: ehitussektori kullaauk – Nordecon või Merko?

    Merko Ehitus on üks, kes võib valitususe ehituskavast tulu lõigataFoto: Raul Mee

    Hiljuti koos teiste huvilistega minu kontorit külastanud lugeja uuris, kas mul on plaanis ka uue valitsuse plaanidest kasu lõigata.

    Täpsemalt nägi ta head investeerimisvõimalust Eesti ehitussektorisse. „Uus valitsus plaanib välja ehitada Tallinna-Tartu maantee,“ sõnas ta. „Mina näen sellega seoses väga helget tulevikku just Nordeconi aktsiale,“ lisas lugeja. Juhtisin ta tähelepanu sellele, et Eesti turul on veel üks ehitusettevõte – Merko – ning seetõttu tuleks enne investeerimisotsuse tegemist läbi kaaluda mõlema plussid ja miinused.
    Vaata ettevõtte juhtkonda
    Väikeinvestor Rene Ilves leiab, et investeerimisotsuse langetamisel on kõige olulisem hinnata juhi või suuromaniku tegevust ja suhtumist väikeinvestoritesse. „Eesti ärikultuur on paradoksaalne. Mõni kriminaalkorras süüdi mõistetud inimene käitub kaasaktsionäridega kõige ausamal viisil, mis võimalik, teine, n-ö aasta ärimees, tõmbab väikeinvestoritel korduvalt koti silmini pähe,“ rääkis ta. „Seetõttu olen mina teinud oma panuse Merkole,“ lisas Ilves, mainides, et tal on 69 000 Merko aktsiat.
    Samuti pidas Ilves tähtsaks ka seda, et ettevõttel oleks pikk tegevusajalugu. „Kuna väikeinvestoritel on raskendatud juurdepääs informatsioonile, siis tuleks valida firmad, mis on pikka aega tegutsenud ja ka börsil noteeritud,“ ütles ta. „Pikk ajalugu lubab eeldada, et see jätkub ka tulevikus ning börsil noteeritud ettevõtted on finantsinspektsiooni järelevalve all ja see välistab suuremad pettused, milleks on oht näiteks idufirmade puhul.“
    Olen ettevaatlik
    Kuigi ka mulle on jäänud Merkost sümpaatsem mulje, ei kavatse ma esialgu ehitusturule siseneda, vaid jälgin pigem hoolega seal toimuvat. Lähiajal võib oodata küll eurorahade toel teatavat kasvu, kuid samas annan endale aru, et ka konkurents ehitussektoris kasvab järsult. See tähendab, et ettevõtted peavad olema järjest innovaatilisemad, et tekkivas olukorras toime tulla või ellu jääda. Niisiis tahangi kõigepealt näha, kuidas uuenduslikkus Nordeconi ja Merko tegevuses lähiajal väljenduma hakkab.
    Samuti pean tõdema, et Merko aktsia on viimase poole aasta jooksul minu jaoks liiga kalliks muutunud. Kui veel suvel oleksin võinud ettevõtet soetada hinnaga 8 eurot aktsia kohta, siis praegu peaksin välja käima 8,95 eurot. Ettevõtte hinna ja kasumi suhtarv P/E on kerkinud 17,21 peale, mis tähendab, et sooduskaup Merko aktsia praegu kindlasti pole. Sama meelt paistavad olevat ka aktsiat katvad LHV analüütikud, kes hindavad aktsia õiglase väärtuse vahemikuks 8,5–9 eurot. Teisest küljest on Merko Tallinna börsil noteeritud aktsiatest üks paremaid, jäädes ajaloolist tootlust arvestades alla üksnes Tallinna Kaubamajale. Samuti on makstud stabiilselt häid dividende.
    Liiga kõrge hind on omane ka Nordeconile, mille aktsia väärtus on viimase poole aastaga 18,69 protsenti tõusnud. Aastaga on ettevõte turuväärtust kasvatanud pea 28 protsenti. See sunnib paratamatult küsima, kas ehitussektoris on ikka veel piisavalt kasvuruumi või tuleneksid praegu tehtavad investeeringud suhteliselt tipu ligidalt.
    Nordeconi kasv on olnud agressiivsem kui Merkol.Foto: Äripäev
    .
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.