• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−1,63%42 022,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−1,63%42 022,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • 15.10.19, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norra bürokraatia läheb mulle maksma sadu eurosid

Tahtsin saada Norrast maksualandust. Alanduse sain. Koos kõrgema maksuga.
Investor Toomas ei saanud Norra maksusüsteemi finišijoonest üle.
  • Investor Toomas ei saanud Norra maksusüsteemi finišijoonest üle.
  • Foto: AFP/Scanpix
Pean siin ühe vana võla ära klaarima. Mul on kaks Norra dividendiaktsiat: Lerøy Seafood ja Equinor. Sealt tiksub igal aastal tubli tuhat eurot ja peale dividende. Sellepärast tabas mind külma dušina eelmise aasta lõpus tulnud teade, et Swedbank lõpetab ära automaatse Eesti-Norra maksuleppe arvestamise. Leping ütleb, et kui Norras tuleb dividendilt pidada kinni 25% tulumaksu, siis üks kord on olla Eesti investor uhke ja hää – leping lubab minul maksta ainult 15%. Aga nüüd selline pauk: pank ütles, et iga investor olgu enda eest väljas! Silme eest lõi mustaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.08.25, 12:24
Autode tellimine Euroopast: miks see on 2025. aastal mõistlik valik ja kuidas teha tark otsus
Autode tellimine Euroopast on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Põhjuseid on mitmeid: ostukäitumine on liikunud alates Covid-19 pandeemiast veebi, autot ei pea kohapeal otsimas käima, suurem mudelite ja varustusevalik ning nõudlus-pakkumus suhtest tulenevalt parem hinnatase. Ka Eesti maksukeskkond (CO₂-põhine automaks) suunab ostuotsuseid teadlikumaks – pelgalt ostuhinnast enam ei piisa, vaid vaadata tuleb kogukulu (TCO).

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele