Tänavune aasta tõotab biotehnoloogiasektoris tulla rekordiline tehingute aasta, kus suured farmaatsiahaid neelavad väikeseid ravimiarendajaid alla rohkem ja suuremate summade eest kui kunagi varem.

- BioNTechi labor Marburgi tehases Saksamaal. Marburgi linn on Saksa biotehnoloogiakeskus ja andnud muu hulgas nime kurikuulsale marburgi viirusele.
- Foto: BioNTech
Hulk ravimeid, mille müügimaht igal aastal küündib 300 miljardi euroni, on Bloombergi analüüsiosakonna andmeil järgmise viie aasta jooksul kaotamas oma patendikaitset. See tähendab, et neist ravimeist võivad tulla ja väga tõenäoliselt tulevadki turule odavad koopiad, mistõttu kaotavad neid praegu müüvad firmad suure tüki oma kasumist.
See müügikäive, mis lähtub aeguma hakkavate patentidega ravimitest, on pretsedenditult suur ning on loomulikult ärgitanud kõiki suuri ravimimüüjaid tegudele. Eakate, pensionile jäävate kunagiste tšempionide asemele on talli vaja värsket verd, uusi traavleid, kes järgmiste miljarditega finiši poole kappaks.
Nii ongi, et ajal, mil muud majandusharud imetlevad Donald Trumpi tollitariife ja mõistatavad, et kas need on tulnud, et jääda ning arvutavad nende mõju kokku, kahiseb biotehnoloogiasektor omasoodu hoopis ülevõtukuulujuttudest. Et kes on ostmas, keda ollakse ostmas ning et kui suured summad võiks hinnalipikuile kirjutada.
Mitmemiljardine avapauk
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pandeemiaaegsete vaktsiiniliidrite Moderna ja BioNTechi aktsiad on märkimisväärselt odavnenud ega kipu enam peegeldama ettevõtete tõelist väärtust potentsiaaliga vähiravimite arendajatena.
Ähvardavalt nurga taga piiluva tehnoloogia- ja kiibiaktsiate karuturu vastu võiks investoril olla valmis ravim ning see ravim on osa raha paigutamine ravimisektorisse.
Septembris domineerisid LHV klientide ostunimekirjas endiselt kiibitootjad ja muud tehnoloogiaaktsiad, kuid kõige rohkem osteti hoopis ühe USA ravimiarendaja aktsiaid.
Juhtidel on aeg küsida, mida kestlikkus nende ettevõttele tegelikult tähendab. Muutuv ärikeskkond eeldab, et kestlikkusest saab tööriist, millega tugevdada oma meeskonda, partnereid ja äri vastupanuvõimet.