Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Asmanni suhtumisega mees ei kõlba riigifirma juhiks

    Eesti Raudtee juhil Ahti Asmannil tuleb ametist lahkuda.Foto: Anti Veermaa

    Äripäeva arvates tuleb Eesti Raudtee juhil Ahti Asmannil ametist lahkuda.

    Uudis, et Eesti Raudtee juht Ahti Asmann on lasknud ettevõttega mitteseotud isikul raudteefirma kütusekaardiga tankida, üllatas ilmselt paljusid. Asmann muidugi maksis need kütuse võtmised kenasti kinni, tagastades Eesti Raudteele 5000 eurot pluss käibemaks. Aga peamine probleem pole ju kõrvalise isiku poolt kulutatud ettevõtte rahas!
    Asmannil tuleb koheselt oma ametist lahkuda. Küsimus on eelkõige suhtumises ja sellise suhtumisega mees ei sobi ühe olulise ja suure riigiettevõtte juhi kohale. Selline käitumine on jahmatavalt nahaalne. Eesti Raudtee nõukogu eesotsas Raivo Varega üritab küll juhtunut siluda ning jätta muljet, et nende jaoks on probleem pärast raha tagasimaksmist lahenenud. Nii jõuetu käitumine tekitab ainult lisaküsimusi. Kas kütusekaartidega selline ringikäimine on Eesti Raudtees ka teistele lubatud? Aga ettevõtte krediitkaartidega? Aga teistes riigifirmades?
    Kaaslase kütus Eesti Raudtee kulul
    Rõhutagem ka, et tegu polnud mõne üksiku, juhusliku tankimisega. No et enda kaart ei töötanud või oli maha ununenud või muu selline levinud vabandus.
    Kui arvestada, et Asmann maksis Eesti Raudteele tagasi umbes 5000 eurot ehk poole perioodil september 2012 - veebruar 2015 kogu kütusele kulunud summast, siis tähendab see, et tanklate turvakaameratesse salvestunud naine tankis igal kuul 166 euro eest. Just sinna kanti on ühe tavalise inimese auto keskmine kuine kulu kütusele. Mis tähendab, et see naine sõitiski kas ainult või reeglina Eesti Raudtee kulul.
    Aastate eest astus ametist tagasi Rootsi asepeaminister Mona Sahlin, kes ostis teenistusliku krediitkaardiga sukkpükse, šokolaadi ja mähkmeid. See on Rootsi, vana demokraatliku riigi praktika. Kui Äripäev mõned aastad tagasi kirjutas maanteeameti tollase juhi Tamur Tsäkko ja tema kamraadide poolt ameti kulul tehtud suusareisidest, siis püüdis ka Tsäkko asja siluda, ent oli sunnitud ametist lahkuma. Võib vaid aimata, kui palju selliseid juhtumeid pole avalikkuse ette jõudnudki.
    Kütusekaardiga toimunu pole ainus näide Eesti Raudtees valitsevast korralagedusest. Eelmisel nädalal kirjutas Äripäev, et raudteefirmast on kadunud pea kümne miljoni euro eest rööpaid ja nendega kaasnevaid ehitusmaterjale. Pole selge, kas rööpad on kadunud vaid paberil või on keegi need tõepoolest varastanud.
    Nõukogu näitas hambutust
    Selgust selles osas ei saanud kolmapäevasel koosistumisel ka Eesti Raudtee nõukogu, aga ikkagi ei pidanud nad vajalikuks Asmanni vallandamist, vaid jättis ta lihtsalt preemiast ilma. Erafirmas saab preemiat väga hea töö eest. Riigifirmas jääb halva töö eest preemiast ilma. Enamik meie lugejaid ilmselt tajub olukorra tragikoomikat.
    Kuigi rahaliselt on rööbaste kadumine kordades suurem kahju Eesti Raudtee jaoks kui 5000 eurone kütusearve, on viimane suhtumise näitajana palju hullem. See, et suures ettevõttes midagi kaduma läheb, on loomulikult väga halb, aga inimlikult tükk maad mõistetavam. Ettevõtte kütusekaardi jalutama minekuga on Asmann kahjuks kaotanud hulga oma senisest tõsiseltvõetavusest. Siin aitab ainult tagasiastumine, ei muu.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Balti börsiindeks alustas nädalat tõusuga
Eesti ja Leedu aktsiaist koosnev koondindeks Baltic Benchmark tõusis uue nädala esimesel kauplemispäeval 0,21%.
Eesti ja Leedu aktsiaist koosnev koondindeks Baltic Benchmark tõusis uue nädala esimesel kauplemispäeval 0,21%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.