Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus panustab virtuaalmaailmale

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Ettevõtjad võiksid hakata rohkem panustama digikanalitele, sest märgid näitavad, et digimaailmasse investeerimine ei ole pelgalt kulu, vaid sellelt saab ka kasumit teenida, leiab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Äripäev avaldas hiljuti olulised TOPid neile, kes peavad oluliseks turundust. Sisuliselt tähendab see pea iga ettevõtet, kes tahab reklaamiga jõuda õige sihtgrupini. Edukamate meediafirmade ja turundusettevõtete värsked edetabelid paljastavad, et edu tuleb digikanalites.
    Menukad veebiportaalid
    Meediakanalite ­TOPis näitab esikolmik ilmekalt, et internetiturundusele panustajad olid mullu edukamad. Kui kolmandalt kohalt vaatab vastu välireklaamibüroo JCDecaux Eesti, siis teisel kohal on Ekspress Meedia ehk endine Delfi. Turuliidriks tõusis Sanoma Baltics, kes avaldab kuulutusi ja reklaame veebiportaalides, sh auto24.ee ja kuldnebors.ee. Sanoma kasv tuligi peamiselt bännerreklaamidelt, mille maht kasvas ligi kolmandiku. Samaväärset hüpet ootab ettevõte 2015. ja 2016. aastalt.
    Sarnane võimuhaaramine hakkab silma turundusettevõtete edetabelist, kui paremuselt esimene ja kolmas tegelevad e-turundusega. Turunduse TOPi võitja digimeediaagentuuri Mediabrands Digitali juht usub, et lähiaastatel muutub digimeedias rohkem kui viimasel kümnel aastal kokku. Sellised turumuutused vihjavad selgelt, et turunduse löögijõud kolib aina enam virtuaalmaailma. Internet, mille maht ja võimalused jäävad tõenäoliselt paljudele hoomamatuks, võib avada märksa rohkem uksi ka ettevõtjatele, kes seni reklaamiga on hätta jäänud.
    Digikanalite kasutajad varieeruvad samamoodi nagu inimesed tänaval, kuid osavamad turundajad jõuavad sihtgrupini kergemini, kui oskavad tarbijakäitumist täpsemalt hinnata ja ära kasutada.
    Isiklik lähenemine
    Agaramad turundajad ei pea sihtrühmani jõudmist enam probleemiks, vaid olulisem on panna tarbijaid kuulama ja reageerima. Turundus muutub aina enam isikupõhiseks, järgides ülejäänud ühiskonna korralduse kulgu. Ettevõtted kolivad sotsiaalsetesse kanalitesse nagu Facebook ja YouTube, kuna sealne suhtlus muutub vahetumaks kui tänaval või isegi telefonis. Selline lähenemine kogub populaarsust, sest on efektiivsem.
    Kui oled tähele pannud, kuidas pärast Google’is mõne toote otsimist hakkavad samateemalised reklaamid Facebookis ilmuma, siis mõistad, et turundajad üritavad potentsiaalset klienti tabada võimalikult efektiivselt. Selgitatakse tarbija vajadused ning reklaamitakse võimalikke sobivaid tooteid/teenuseid.
    Eksitavad arusaamad
    Digikanalite pessimistid võivad arvata, et näiteks adblock’id ehk maakeeli bänneriblokkijad rikuvad hea turunduse võimaluse ning reklaamiraha võib sama hästi kui korstnasse kirjutada. Samas kasutavad bänneriblokke vaid teadlikumad kasutajad, keda eri uuringute järgi peaks Eestis olema 8–25 protsenti, ja sellele vaatamata on muidki võimalusi sihtgrupi tabamiseks: sisuturundus, sotsiaalmeedia, otsimootorid jne. Kus on tekkinud takistused, sinna on leitud lahendused.
    Kui ettevõte mõistab, et ka tema potentsiaalne klient liigub virtuaalmaailmas, siis tasub tõsiselt muuta turundusstrateegiat. Traditsioonilised meediakanalid nagu televisioon, raadio ja trükiväljaanded võivad jõuda küll laia publikuni, kuid samas tasub kiigata e-kanalitesse, kus isiklikum lähenemine võib päädida usalduslikuma suhte loomisega ja seeläbi tekitada jätkusuutlikuma kliendibaasi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.