Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus panustab virtuaalmaailmale

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Ettevõtjad võiksid hakata rohkem panustama digikanalitele, sest märgid näitavad, et digimaailmasse investeerimine ei ole pelgalt kulu, vaid sellelt saab ka kasumit teenida, leiab Äripäev tänases juhtkirjas.

    Äripäev avaldas hiljuti olulised TOPid neile, kes peavad oluliseks turundust. Sisuliselt tähendab see pea iga ettevõtet, kes tahab reklaamiga jõuda õige sihtgrupini. Edukamate meediafirmade ja turundusettevõtete värsked edetabelid paljastavad, et edu tuleb digikanalites.
    Menukad veebiportaalid
    Meediakanalite ­TOPis näitab esikolmik ilmekalt, et internetiturundusele panustajad olid mullu edukamad. Kui kolmandalt kohalt vaatab vastu välireklaamibüroo JCDecaux Eesti, siis teisel kohal on Ekspress Meedia ehk endine Delfi. Turuliidriks tõusis Sanoma Baltics, kes avaldab kuulutusi ja reklaame veebiportaalides, sh auto24.ee ja kuldnebors.ee. Sanoma kasv tuligi peamiselt bännerreklaamidelt, mille maht kasvas ligi kolmandiku. Samaväärset hüpet ootab ettevõte 2015. ja 2016. aastalt.
    Sarnane võimuhaaramine hakkab silma turundusettevõtete edetabelist, kui paremuselt esimene ja kolmas tegelevad e-turundusega. Turunduse TOPi võitja digimeediaagentuuri Mediabrands Digitali juht usub, et lähiaastatel muutub digimeedias rohkem kui viimasel kümnel aastal kokku. Sellised turumuutused vihjavad selgelt, et turunduse löögijõud kolib aina enam virtuaalmaailma. Internet, mille maht ja võimalused jäävad tõenäoliselt paljudele hoomamatuks, võib avada märksa rohkem uksi ka ettevõtjatele, kes seni reklaamiga on hätta jäänud.
    Digikanalite kasutajad varieeruvad samamoodi nagu inimesed tänaval, kuid osavamad turundajad jõuavad sihtgrupini kergemini, kui oskavad tarbijakäitumist täpsemalt hinnata ja ära kasutada.
    Isiklik lähenemine
    Agaramad turundajad ei pea sihtrühmani jõudmist enam probleemiks, vaid olulisem on panna tarbijaid kuulama ja reageerima. Turundus muutub aina enam isikupõhiseks, järgides ülejäänud ühiskonna korralduse kulgu. Ettevõtted kolivad sotsiaalsetesse kanalitesse nagu Facebook ja YouTube, kuna sealne suhtlus muutub vahetumaks kui tänaval või isegi telefonis. Selline lähenemine kogub populaarsust, sest on efektiivsem.
    Kui oled tähele pannud, kuidas pärast Google’is mõne toote otsimist hakkavad samateemalised reklaamid Facebookis ilmuma, siis mõistad, et turundajad üritavad potentsiaalset klienti tabada võimalikult efektiivselt. Selgitatakse tarbija vajadused ning reklaamitakse võimalikke sobivaid tooteid/teenuseid.
    Eksitavad arusaamad
    Digikanalite pessimistid võivad arvata, et näiteks adblock’id ehk maakeeli bänneriblokkijad rikuvad hea turunduse võimaluse ning reklaamiraha võib sama hästi kui korstnasse kirjutada. Samas kasutavad bänneriblokke vaid teadlikumad kasutajad, keda eri uuringute järgi peaks Eestis olema 8–25 protsenti, ja sellele vaatamata on muidki võimalusi sihtgrupi tabamiseks: sisuturundus, sotsiaalmeedia, otsimootorid jne. Kus on tekkinud takistused, sinna on leitud lahendused.
    Kui ettevõte mõistab, et ka tema potentsiaalne klient liigub virtuaalmaailmas, siis tasub tõsiselt muuta turundusstrateegiat. Traditsioonilised meediakanalid nagu televisioon, raadio ja trükiväljaanded võivad jõuda küll laia publikuni, kuid samas tasub kiigata e-kanalitesse, kus isiklikum lähenemine võib päädida usalduslikuma suhte loomisega ja seeläbi tekitada jätkusuutlikuma kliendibaasi.
  • Hetkel kuum
Liina Maria Lepik: eestlase konflikt – muudkui kripeldab, kuigi teised imetlevad
Meie kogemused ja maailma muutvad edukad katsetused on inspiratsiooniks paljudele. Väiksus ei ole meie nõrkus, vaid tugevus, kirjutab ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse rahvusvaheliste teenuste juht Liina Maria Lepik.
Meie kogemused ja maailma muutvad edukad katsetused on inspiratsiooniks paljudele. Väiksus ei ole meie nõrkus, vaid tugevus, kirjutab ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse rahvusvaheliste teenuste juht Liina Maria Lepik.
Enefit Greeniga kaubeldi rohkem kui teiste aktsiatega kokku
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti neljapäeval kokku 3165 tehingut ning kogukäive ulatus peaaegu 3 miljoni euroni. Tallinna Vesi tõstab hindu ja Joakim J. Helenius omandas üle 50% osaluse Nordic Fibreboardis.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti neljapäeval kokku 3165 tehingut ning kogukäive ulatus peaaegu 3 miljoni euroni. Tallinna Vesi tõstab hindu ja Joakim J. Helenius omandas üle 50% osaluse Nordic Fibreboardis.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Äri Eestimaal: itaallasest talumees leidis Eestist naise ja hea ärivõimaluse
Tartu lähistel Nõo alevikus asub Viinamärdi talu, mille lõid itaallasest peremees Denis Pretto ja tema eestlannast abikaasa Annemari Polikarpus. Koos kasvatavad nad erilist Lacaune’i tõugu lambaid ja ajavad äri, millist keegi teine Eestis ei aja.
Tartu lähistel Nõo alevikus asub Viinamärdi talu, mille lõid itaallasest peremees Denis Pretto ja tema eestlannast abikaasa Annemari Polikarpus. Koos kasvatavad nad erilist Lacaune’i tõugu lambaid ja ajavad äri, millist keegi teine Eestis ei aja.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Mudel, mis toob sinu muudatuste edu seitse korda lähemale
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Jätkusuutlikkuse ekspert: kestlikkusteabe aruandlus on see, millega ka ise maadleme
Eeldada, et rohetooted oleksid kohe konkurentsivõimelised ja ka hinna mõttes konkurentsivõimelised, ongi ennatlik, kinnitab ärikinnisvara saates „Kinnisvaratund“ Swedbanki ettevõtete panganduse jätkusuutlikkuse valdkonna juht Mihkel Tamm.
Eeldada, et rohetooted oleksid kohe konkurentsivõimelised ja ka hinna mõttes konkurentsivõimelised, ongi ennatlik, kinnitab ärikinnisvara saates „Kinnisvaratund“ Swedbanki ettevõtete panganduse jätkusuutlikkuse valdkonna juht Mihkel Tamm.
Rehvimüüja: inimesed on sel aastal laisad rehvide vahetajad
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Valitsus saadab lisaeelarve parlamenti uuel nädalal
Sel nädalal kokkulepitud negatiivse lisaeelarve eelnõu peab valmis saama ja riigikokku saadetama uuel nädalal.
Sel nädalal kokkulepitud negatiivse lisaeelarve eelnõu peab valmis saama ja riigikokku saadetama uuel nädalal.
Krüptomiljonärid Potapenko ja Turõgin anti USA-le välja
Kolmapäeva hommikul anti USA-le välja Ivan Turõgin ja Sergei Potapenko, keda USA ametivõimud süüdistavad poolemiljardilises pettuses.
Kolmapäeva hommikul anti USA-le välja Ivan Turõgin ja Sergei Potapenko, keda USA ametivõimud süüdistavad poolemiljardilises pettuses.