Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hein ja Kütt väärivad tunnustust

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Riigil ei pruugi olla kerge valitud rajalt kõrvale pöörata, kuid ettevõtjate Saaremaa silla rajamise mõte tuleb põhjalikult läbi kaaluda.

    Kui Saaremaa sillal peaks päriselt ka olema mingit elulootust, siis ainult erakapitali toel. Nüüd on laual reaalne erasektori­ pakkumine ja riigi asi on otsustada, kas ettevõtjatega käed lüüa või mitte. Selge see, et päevapealt otsus ei sünni.Äripäeva meelest on Raivo Heina ja Raivo Küti algatus suurepärane näide era­kapitali algatusvõimest ja ettevõtlikkusest, mis väärib igal juhul tunnustust. 
    Raske on sellegipoolest ette kujutada, et hiljem peaminister Jüri Ratas kohe pärast investoritega kohtumist teataks: "Jah, mehed, just seda oleme siin oodanud! Muidugi, teeme kohe!" Vägagi tõenäoliselt patsutatakse Heinale-Kütile sõbralikult õlale ning algab üks nõupidamiste, kohtumiste ja sõnasõdade jada, mis võib lõppeda otsusega, et tuleb tellida üks prominentne uuring.
    Raivo Heina kavatsused on kahtlemata­ head ja plaanid kaunid. Ettevõte nimega­ Saarte Sillad on juba loodud ning mis­sugust koostöövormi riik ka ei pakuks, lubavad mehed silla ise valmis ehitada – leida selleks omakapitalina 100 miljonit­ eurot ning ülejäänud 300 miljonit kokku laenata. Viis aastat pärast­ silla valmimist lubavad nad sillafirma börsile tuua, et eduloost saaksid dividendide kaudu osa kõik need, kes soovivad investorina ettevõtmisse panustada. Sealt edasi järgmine samm oleks Hiiu- ja Saare­maa vahelise silla keskkonnauuringute alustamine – loomulikult eesmärgiga seegi sild ise rajada. Suure joone ja pealehakkamise puudust ei saa Heinale-Kütile kuidagi ette heita.
    Ent riigi veenmine selles, et sild on parem kui praegune praamiliiklus, ei kujune kergeks. Vjatšeslav Leedo – kes oli ju eraettevõtja, tõsi, riigiga riigile kahjulikud lepingud sõlminud eraettevõtja­ – käest praamiliikluse äravõtmisega tegi riik põhimõttelise otsuse võtta see riigisisese liikluse lõik enda kätte. Tegelikult määramata ajaks. 
    Ettevõtja teeb paremini
    Praamiliikluse üleminekuga Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad kätte osa probleeme lahenes ja osa tekkis juurde, aga üks on kindel: riigi soovi hakata seda alles paari aasta eest tehtud põhimõttelist otsust muutma on pigem väike, et mitte öelda olematu. Alles hiljaaegu suure kisa ja kära saatel soetatud praame müüma hakata ei tundu riigiettevõttele ilmselt kuigi mõistlik mõte. Muidugi oleks nii riiki kui ka avalikkust alati võimalik veenda arvutustega, mis tõendavad, et peale mandri- ja saarte vahelise ühenduse olulise parandamise säästab Heina ja Küti plaani elluviimine ka maksumaksja raha. 
    Ent Äripäev leiab, et kõike, mida saab teha eraettevõtja, peakski tegema eraettevõtja­ ja mitte riik. Riigiettevõtte korraldatud ja igapidi doteeritud – alles eelmise aasta sügisel teatati dotatsiooni suurenemisest 21 protsendi ehk nelja miljoni euro võrra – praamiliikluse asemel on erakapitali rahas­tusel sündinud sild põhimõtte poolest iga kell etem. Seetõttu soovitame riigi tuge küsima läinud Heina-Kütti tähelepanelikult kuulata. Erakapitali tagasilükkamiseks peavad olema väga hea põhjendused. “Me ei viitsi ümber mõelda”, “alles me selle asja­ ära lahendasime” või lihtsalt “las jääda nii, kui oli” kindlasti ei sobi.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Õigel ajal loobumist takistab edasipürgimise kultuur
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
„Loobumine millestki või millegi lõpetamine on üks raskemaid otsuseid ja üks põhjustest on meid ümbritsev visaduse ja edasipürgimise kultuur“, ütles koolitaja Heiti Pakk saates „Teabevara tund“.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eesti elanik pääses Iraani hõivatud laevalt
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Täna pääses vabadusse aprilli keskel Hormuzi väinas hõivatud laeva MSC Aries pardal viibinud Eesti elanik. Ta on teel Eestisse ja tema perekonda on heast uudisest teavitatud.
Maris Jesse: hulgifirmad püüdsid meeleheitlikult apteeke endale hoida salakokkulepete pärast
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.
Hulgimüüjad tahtsid nii meeleheitlikult apteegiomandust säilitada seepärast, et see andis võimaluse väga tugevateks mitteametlikeks läbirääkimisteks ravimimüüjatega, rääkis endine sotsiaalministeeriumi asekantsler Maris Jesse.