Artikkel
  • Toornafta hinna kõikumine pakub häid kauplemisvõimalusi.Foto: Reuters/Scanpix
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    OPECi koosoleku ajal ostsin USO ETFi

    Nafta hind on kõvasti langenud. Isegi pärast OPECi (Naftat Eksportivate Riikide Organisatsioon) hoiatust, et nafta tootmist kärbitakse, ei tõusnud nafta hind rohkem kui paar dollarit.

    Kaupleja Alexi jooksevkonto saldo: 10 028,33 EUR

    Siit lingilt saate juurdepääsu kaupleja Alexi kauplemiskontole, kus on näha tehingute ajalugu ja avatud positsioonid.

    Minu hinnaerisuste positsioonid Brent ja WTI vahel ei toonud tulemust ka pärast hindade kokkuvarisemist. Uskusin, et kui kütuste hind langeb, siis hinnavahe Brenti ja WTI vahel muutub kitsamaks. Kui teha protsentuaalne võrdlus ja eeldada, et toornafta barrel maksab 100 dollarit, siis 10dollariline hinnavahe oleks 10%. Kui toornafta hind on 50 dollarit, siis 10dollariline hinnavahe oleks 20%.
    Vaadates nüüd nende kahe erisust, siis Brenti hind on 20% kõrgem kui WTI-l. Tegemist on märkimisväärse erinevusega. Usun endiselt, et hinnavahe väheneb. Kuna minu positsioonid ei tooda negatiivseid SWAP-tasusid, siis jätkan positsioonide hoidmist. Kuna OPECi otsused mõjutavad hindu, otsustasin proovida midagi uut. Kohe selgitan, mida ja miks.
    Eile ostsin USO ETF (United States Oil Fund) hinnavahelepingut (CFD), mis on sarnane toornafta futuuridega. See instrument on mugav, kuna sellega saab kaubelda sarnaselt aktsiatega. Tegemist on siiski börsil kaubeldava fondiga ja tänu sellele puudub vajadus teha keerulisi arvutusi, nagu futuuride puhul. Instrumendiga saab kaubelda ajavahemikus 16.30 kuni 23.00. Kui seada instrumendile stop-loss-määr, siis võib see jääda hinna lünkadesse (price cap). Need on lihtsalt mõned detailid enne, kui oma plaani lähemalt selgitan.
    Foto: Kaupleja Alex
    Miks ma ostsin kütuse ETFi, kui toornafta hind kukub? Esiteks, Wall Street Journal on avaldanud loo usaldusväärsest kuulujutust, et OPEC kavatseb detsembris toimuval koosolekul tootmiskvooti kärpida kuni 1,4 miljoni barrelini päevas. Kas tegemist on suure kärpega? Muidugi! Meenutame 2016. aasta novembrit, kui OPEC vähendas toodangut koos partnerriikidega kokku 1,8 miljoni barreli võrra. Seejärel tõusis hind pikka aega ja otsus tähistas võimsa kasvutempo algust, kuigi juba siis olid hind kasvutrendis. Mulle paistab, et OPEC tahab ära hoida ka kütuse hinna edasist kokkuvarisemist. Seepärast otsustasin osta 100 USO ETFi osakut ja ootan hinnale 5–10protsendilist taastumist.
    Enda teiste positsioonide puhul olen väga rõõmus, et sulgesin nii XLB kui ka AAPL õigel ajal. Sulgesin oma positsioonid põhimõtteliselt tipus ja sisenemised olid samuti õigeaegsed. Minu apelsinimahla futuurid on samuti kasumis, aga pole veel jõudnud seatud take-profit-tasemeni.
    Siit lingilt saate juurdepääsu minu kauplemiskontole, kus on näha tehingute ajalugu ja avatud positsioonid.
    Edukat kauplemist!
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.