• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 30.08.12, 06:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mõtleme reaalselt, mitte suurelt

Ühes riigiäriühingus öeldi mõned aastad tagasi, et mõelda tuleb suurelt! Kõik, kes seda ei tee või suurelt mõelda ei oska, on kaotajad. Suurtesse ideedesse järjepidevalt üleinvesteerimine on saanud mõnele riigiühingule tegevusmustriks, kirjutab Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee Äripäevas.
Eraäri olelusvõitluses seevastu mõjutavad ettevõtte kasumlikkust siiski maised konkurentsihoovad – klientide ostujõud, uued turuletulijad, tarnijate läbirääkimisjõud, võimalikud asendustooted või -teenused, olemasoleva konkurentsi intensiivsus. Eesti transiidis on oluline äri võimaldaja või takistaja Tallinna Sadam – omal ajal tehtud targa otsuse tulemusena valitud landlord sadama-mudel lubab teoreetiliselt võtta riigil läbi endale kuuluva äriühingu taristu rajaja ja tasukoguja rolli, jättes suurema osa riskidest eraühingute õlule. Erinevalt aastatetagusest olukorrast on riik läbi Tallinna Sadama viimasel ajal võtnud endale aktiivse rolli – keeruliste aegade kiuste on ettevõetud mitmeid riskantseid investeerimisprojekte ja kliente valitakse näo järgi.
Veel möödunud aastal raporteeris sadam pea igakuiselt kasvavatest kaubavoogudest ning kolmandast kohast Balti mere konkurentsadamate seas. Käesoleval aastal on firma varasem proaktiive kommunikatsioonistrateegia asendunud eetrivaikusega. Põhjuseks – esimese 7 kuu kaubavood on võrreldes möödunud aasta sama perioodiga langenud 18,7% ja langus jätkub. Seda on kaks korda enam planeeritust.
Transiidimahud regioonis ei ole vähenenud – kaup on minetatud konkurentidele. Tallinna Sadamast on mööda vuhisenud Riia, Ventspilsi ja Klaipeda ning kohe teeb seda ka Ust-Luga sadam. Tuleb välja, et suurelt mõtlemisest ei piisa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Millised on Laidvee kuus soovitust Tallinna Sadamale, loe neljapäevasest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 19 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele