Jaekaupluste kliendid on väga hinnatundlikud ja tarbijate kindlustunne on rekordiliselt madal, mis septembris taas rohkem tunda andis, rääkis börsifirma TKM Grupi juht Raul Puusepp.
“Jätkuvalt otsitakse hästi palju kampaaniatooteid, soodushinnaga tooteid,” märkis Puusepp, kes käis Äripäeva raadios TKM Grupi kolmanda kvartali tulemusi tutvustamas. Ta täpsustas, et inimeste ostukorvis on praegu kuni 1,6 toodet vähem, kui veel mõnda aega tagasi.
Statistikaameti andmetel kahanes jaekaubandusettevõtete müügitulu augustis võrreldes aastatagusega 2%, olles eelmise aasta detsembrist kasvanud. Puusepa sõnul oli ka septembris jaekaubanduses tuntav tagasiminek. “Surve kaupmeeste marginalidele suureneb nii konkurentsi kui soodustoodete osakaalu tõttu,” nentis ta.
Intervjuus selgitas Puusepp, kuidas on käibemaksutõus toidu hindadesse kandunud ja kuidas TKM Grupp keerulisele turuolukorrale vaatamata kasvu püüab. Koos börsifirma kolmanda kvartali tulemuste tutvustamisega tuli juttu ka autoturu olukorrast, kulude kokkuhoiust ning laiemalt Eesti majanduse väljavaadetest.
Küsis Kristjan Kurg.
Foto autor: Raul Mee
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.