• Jaga lugu:

    Mobiilsuspaketi suurim jaburdus, mis võib kesta veel mitu aastat

    Praegused digimeerikud ei suuda veel piiriületusi automaatselt lugeda ja need tuleb sisestada käsitsi.Foto: Digimeerik OÜ

    Alates 2. veebruarist peavad rahvusvahelised autovedajad hakkama igal piiriületusel sisestama käsitsi sõidumeerikusse uude riiki sisenemise. Selleks tuleb leida parkimiskoht, sest sõidu ajal seda teha pole võimalik. Olukord on seda enam jaburam, et uue põlvkonna sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudavad, pole ilmselt oodata enne 2023 aasta lõppu, nentis Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu saates „Ärikliendid roolis“.

    „Minu poole on pöördunud juba mitmeid vedajaid küsimusega, et kindlasti on olemas kuskil mingi seade, mis piiriületusi automaatselt loeb. Paneme selle peale, maksku mis ta maksab, sest parkimiskoha otsmine igal piiriületusel on täiesti jabur. See ongi jabur, aga mul ei ole täna seda seadet ka parima tahtmise korral mitte kuskilt võtta, sest seda lihtsalt ei ole veel välja töötatud,“ tunnistas Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu.
    Uusi nn Arukas 2 sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugema hakkavad, hakatakse uutele veokitele paigaldama alles alates 21. augustist 2023, ehk pooleteise aasta pärast. „Esialgu lähevad need kõik autotehastele. Millal need ükskord järelturule jõuavad, pole praeguses kiibikriisis üldse selge ja pole välistatud, et see jabur olukord võib olemasolevate veokite omanikele kesta kuni paar aastat,“ tunnistas Truusalu.
    Vedajaid sellisesse olukorda panna pole mitte üksnes rumalus, vaid ka ohtlik. Eriti talvetingimusi arvestades, kus kõik need sajad Via Balticat mööda sõitvad veokid peavad leidma piiride läheduses parkimiskoha, et see liigutus ära teha. Sõidu ajal seda teha pole võimalik. See tekitab liiklusohtlikke olukordi, eriti talvetingimustes ning tõstab oluliselt ka aja- ning kütusekulu, rääkimata CO2 päästu kasvust. „Ilmselgelt tulnuks selle punkti rakendamine edasi lükata kuni tehnoloogia kaasa tuleb. See näitab ilmekalt, mis on kogu selle mobiilsuspaketi tegelik mõte. Igatahes mitte rohepöördele kaasa aitamine,“ nentis Truusalu.
    Veel räägitakse saates sellest, kuidas suvel Euroopasse automatkale minnes Poola e-Tolli süsteemi kaudu teemaksu maksta ning milline on digimeerikute tulevik tervikuna.
    Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.