Artikkel

    Mobiilsuspaketi suurim jaburdus, mis võib kesta veel mitu aastat

    Praegused digimeerikud ei suuda veel piiriületusi automaatselt lugeda ja need tuleb sisestada käsitsi.Foto: Digimeerik OÜ

    Alates 2. veebruarist peavad rahvusvahelised autovedajad hakkama igal piiriületusel sisestama käsitsi sõidumeerikusse uude riiki sisenemise. Selleks tuleb leida parkimiskoht, sest sõidu ajal seda teha pole võimalik. Olukord on seda enam jaburam, et uue põlvkonna sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugeda suudavad, pole ilmselt oodata enne 2023 aasta lõppu, nentis Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu saates „Ärikliendid roolis“.

    „Minu poole on pöördunud juba mitmeid vedajaid küsimusega, et kindlasti on olemas kuskil mingi seade, mis piiriületusi automaatselt loeb. Paneme selle peale, maksku mis ta maksab, sest parkimiskoha otsmine igal piiriületusel on täiesti jabur. See ongi jabur, aga mul ei ole täna seda seadet ka parima tahtmise korral mitte kuskilt võtta, sest seda lihtsalt ei ole veel välja töötatud,“ tunnistas Digimeerik OÜ tegevjuht Siim Truusalu.
    Uusi nn Arukas 2 sõidumeerikuid, mis piiriületusi automaatselt lugema hakkavad, hakatakse uutele veokitele paigaldama alles alates 21. augustist 2023, ehk pooleteise aasta pärast. „Esialgu lähevad need kõik autotehastele. Millal need ükskord järelturule jõuavad, pole praeguses kiibikriisis üldse selge ja pole välistatud, et see jabur olukord võib olemasolevate veokite omanikele kesta kuni paar aastat,“ tunnistas Truusalu.
    Vedajaid sellisesse olukorda panna pole mitte üksnes rumalus, vaid ka ohtlik. Eriti talvetingimusi arvestades, kus kõik need sajad Via Balticat mööda sõitvad veokid peavad leidma piiride läheduses parkimiskoha, et see liigutus ära teha. Sõidu ajal seda teha pole võimalik. See tekitab liiklusohtlikke olukordi, eriti talvetingimustes ning tõstab oluliselt ka aja- ning kütusekulu, rääkimata CO2 päästu kasvust. „Ilmselgelt tulnuks selle punkti rakendamine edasi lükata kuni tehnoloogia kaasa tuleb. See näitab ilmekalt, mis on kogu selle mobiilsuspaketi tegelik mõte. Igatahes mitte rohepöördele kaasa aitamine,“ nentis Truusalu.
    Veel räägitakse saates sellest, kuidas suvel Euroopasse automatkale minnes Poola e-Tolli süsteemi kaudu teemaksu maksta ning milline on digimeerikute tulevik tervikuna.
    Saatejuht on Tõnu Tramm, saadet toetab Neste Eesti.
    Kuula saadet siit:
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.