Kuidas muudad Sina oma e-poe kliendile atraktiivseks?

14. november 2016, 11:30
Ambientia meeskond seisab üha mitmekesistuva e-kaubanduse eest.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161114/CM/161119906/AR/0/AR-161119906.jpg

Ambientia pakub e-poe loomisel klientidele innovaatilisi lahendusi, mis muudavad e-kaubanduse mitmetahulisemaks, atraktiivsemaks ning terviklikumaks. Eestis seni veel lapsekingades olnud, kuid viimastel aastatel kiiresti arenenud e-kaubandus saab eeskuju maailmatasemel näidetest ning üha enam on firmasid, kes julgevad proovida tavapärasest erinevaid ja kliendi jaoks mugavamaid lahendusi.

Ambientia Estonia OÜ tegevjuht ja e-kaubandusliidu juhatuse liige Erik Allak tõdeb, et e-kaubanduse valdkonnas on Eesti e-kauplejatel veel pikk tee minna. „On hea meel, et oleme teel sinna, kus on muu maailm – julgeme katsetada üha põnevamate lahendustega ning soovime pakkuda klientidele rohkemat kui vaid klassikalist e-poodi,“ kinnitab ta.
Tõepoolest, seniste klientide seas paistavad silma oma erilisusega Eesti e-poe maastikul Apollo, MyLook, Andmorefashion.com ja paljud teised, kes Ambientia ja Pipfrogiga koostööd teinud on.

Oska ja julge unistada

Allak kinnitab, et koostöö aluseks on alati kliendi ja arendaja vaheline hea klapp. Samuti oskus oma soove väljendada ning, kui nii võib öelda, unistada – sest eks uudsete lahenduste loomisel on oma osa julgusel proovida midagi uut. Tuleb teada oma vajadusi ning leida üles ka klientide omad.
Kaupmehel peab ühtlasi olema aega. Ta peab olema pühendunud ning valmis võtma tarkvaraarendajat kui koostööpartnerit. Edukas koostöö on pikaajaline, kus tuntakse üksteist läbi ja lõhki. „Tõepoolest, e-poe platvorm on vajadusel ülevõetav, aga keeruline, seetõttu on oluline, et koostöö sujuks,“ nendib Allak.
E-pood saab olla vaid siis edukas, kui klient, kes sinna satub, tunneb, et see on talle mugav, kompaktne ning mitmeid teenuseid ühendav. Seega tasub küsida endalt, kuidas aitab minu e-pood klienti. Tänapäevane e-pood ei ole enam veebileht, kust vaid kaupa tellitakse. Pigem on tegu andmebaasiga, mis kuvab kliendile ja pakub võimalikele edasimüüjatele liideste abil vajalikku informatsiooni. Seega tuleb leida lahendused, mis muudavad kaupmehe kliendi jaoks atraktiivsemaks ja edasimüüjate jaoks lihtsasti ligipääsetavaks – siinkohal tulebki appi Ambientia.

Kuidas paned oma kodulehe elama?

Ambientia klientide hulka kuulub ka mitmeid tuntud kaubamärke koondav Andmorefashion.com

Allaku sõnul on keskmine klient, kes nende juurde satub, 5–6 jaeketipoega kauplus, mis soovib enda toimivale ärimudelile juurde leida uusi online-müügikanaleid. Sellisel juhul on tegelikult oluline kasutusel olevate tarkvarade liidestamine e-poega.
Ekslikult keskendutakse tihtipeale liiga palju e-poe väljanägemise peale ja unustatakse, et tegelikult on oluline kaup kliendini võimalikult kiiresti kohale toimetada, mis nõuab täpseid ja hästi läbimõeldud tellimuste ja laohalduse protsesse.
Paraku pööratakse e-poe välimusele jätkuvalt suuremat tähelepanu kui sisule. Siinkohal tulebki appi arendaja eelnev kogemus, millele tuginedes juhitakse tähelepanu sellele, kuidas jõuda kliendini, panna protsessid sujuma ning millised on trendid, millest ehk lähtuda. Samuti e-poe mobiilne lahendus – ilma selleta enam ei saa. Kõike seda arvestades ei toimu ilmselgelt e-poe püstipanek üleöö.
„Kui klient jõuab meie juurde aasta alguses, sõlmime lepingu ning hakkame aktiivselt tegutsema, on reaalne saada e-poe testversioon suveks püsti ning sügisest ametlikult lahti,“ selgitab Erik Allak, lisades, et aastate jooksul on muutunud nii e-kaubanduse kuvand kui ka kliendi ootused sellele ehk järjest vähem oodatakse nii-öelda üleöölahendusi.
„Võib öelda, et algusaegadel oli e-poe sisuks pelgalt pilt ning kirjeldus tootest. Aja jooksul on saanud üha olulisemaks see, kuidas edastatakse andmeid ning kuidas on omavahel ühendatud e-poe kaudu vahetuskaupmehed. Tänasel päeval müüvad suured e-poed erinevate klientide tooteid, e-pood osatakse siduda äpiga. Eraldiseisvat tarkvara selleks ei ole, kõik jookseb kokku. Näidetena võib tuua siinkohal Andmorefashioni kliendiprogrammi, mis ühendab kõiki Baltika brände. Samuti Apollo – mitmeäriline lojaalsusprogramm ehk Apollo Klubi, mis ühendab Apollo kaupluseid, Apollo kino ja Blenderit,“ toob Allak näiteid. Maailmatasemel näidetest võiks tuua esile Amazoni, kus kasutatakse 3D-pilte, mida saab ise liigutada, samuti on toodete juures näitlikustavad videod ja palju muud tooteid kirjeldavaid elemente.
Tulevikumuusikaks on kindlasti võimalik tooteinfo presenteerimise edasiarendamine. Lähituleviku arengud muutuvad kaupmehele senisest veelgi intensiivsemaks ning keerukamaks, kuid kliendile muutub toote ostmine interneti kaudu järjest lihtsamaks, ka mobiilne toote­presenteerimine saavutab üha olulisema tähtsuse.  
2008. aastast tegutsenud ja Magento e-poode loonud Pipfrog ning nädal tagasi 20 tegutsemisaastat tähistanud Ambientia liitusid selle aasta suvel. Eestis jäädakse kasutama Ambientia nime ja brändi ning Pipfrogi nimi kaob 2017. aasta jooksul.  Ambientiaaitab firmadel e-poe üles nullist ehitada ja pakub selle edasiarendus- ja hooldusteenuseid. Ambiential on Eestis üle 50 e-kaupmehest kliendi, kellest enamikuga on pikaajalised koostöösuhted. Ambientia eesmärk ei ole pakkuda teenust kõigile Eesti e-kaupmeestele, vaid teha koostööd ettevõtetega, kes on e-kaubanduse tõsiselt ette võtnud.
„Läheneme kaupmehe ideedele alati personaalselt kliendipõhise projektijuhi kaudu, kellega igapäevaselt suhtlemine, koostegemine ja usaldus on elementaarsed. Oleme omalt poolt valmis alati kliendile vastu tulema, abistama – seda kõike ühiste eesmärkide nimel,“ sõnab Allak.

KOMMENTAAR

KÜLLI KOORT
Baltika AS
E-kaubanduse juht

KÜLLI KOORT
Baltika AS
E-kaubanduse juht

Andmorefashion.com soovib oma klientidele pakkuda inspireerivat ja intuitiivset ostukogemust.
Selle eesmärgi poole püüeldes mängivad suurt rolli meie jaoks ka valitud partnerid ning nende teadmised ja oskused. Siinkohal oleme kindlasti õnnelikus seisus, et natuke üle aasta kestnud koostöö Ambientiaga on olnud viljakas. Eelkõige on tähtis just tekkinud usaldus ning tulemustele orienteeritus. E-kaubanduses oled ju 24/7 avatud, mistõttu on oluline, et iga väiksemgi tehniline tõrge leiaks kiirelt lõpu. Öösel on kohe kergem uinuda, kui tead, et tekkinud väljakutsetele leitakse lahendus olenemata kellaajast või nädalapäevast.

TERO TIELINEN
Director ja Partner
Ambientia E-commerce OY

TERO TIELINEN
Director ja Partner
Ambientia E-commerce OY

Kodulehe  ja e-poe teevad kliendi jaoks atraktiivseks selle disain, teenuse kiirus, usaldusväärsus, kvaliteetne klienditeenindus ning loomulikult müüdav toode ise. E-pood peab klienti alati kõnetama – rääkima temaga sama keelt.
Klient peab tundma, et ta on oluline, vajalik informatsioon on talle erinevate kanalite kaudu kättesaadav (e-kiri, telefon, otsesuhtlus veebis jne) ning e-poe kaudu kauba ostlemine on turvaline ja hõlbus – seda nii kauba tellimise, maksmise kui ka kättesaamise puhul. Samuti ei saa alahinnata teiste ostjate tagasisidet – parim reklaam on just kogemuspõhine.
Hindan Erikut ning meie Eesti kolleege kõrgelt. Neil on olemas teadmised ja oskused pakkumaks klientidele parimaid lahendusi. Olen väga rahul, et nad on osa meie meeskonnast.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. November 2016, 15:17

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing