Artikkel
  • Tehnoülevaatus.ee – sõiduki ülevaatus vaid 15 minutiga!

    Sõidukite tehnoülevaatuse tegijad pakuvad sisuliselt teenust kahele kliendile – ühelt poolt riigile ehk Transpordiametile, kelle reeglite järgi ülevaatus toimub. Ja teisalt sõidukiomanikule, kes tuleb kontrollima oma masina liiklus- ja keskkonnaohutust.

    Kuidas pakkuda nõuetekohast ja kvaliteetselt teenust mõlemale osapoolele, räägib tehnoülevaatus.ee omanik Profdiagnostik OÜ juhatuse liige Andres Peerna.
    „Läbi ajaloo on käinud tehnoülevaatused väga erineva kvaliteediga. Minevikust on näiteid, kus ei pidanud masinat ülevaatajale esitamagi ning ülevaatus sai vormistatud, kuigi sõidukil puudusid pidurid või laternad. Tänaseks on asi kardinaalselt paranenud, ülevaatuspunktidesse on üles pandud Transpordiameti kaamerad ning sõidukiga tehtavad tööd on range järelevalve all. Kõik liikluses olevad sõidukid peavad vastama Euroopa ühistele direktiividele,” räägib Peerna, kes opereerib ülevaatuspunktidega Tallinnas Õismäel ja Peetris. Seejuures tehnoülevaatus.ee Peetri tehnoülevaatus on oma kolme samaaegselt töötava liiniga Eesti võimsaim.
    Ta nendib, et nii mõnigi klient haavub, kui ülevaataja näitab tema auto tuhmi esituld või toob välja, et tagumine udutuli ei põle. „Olgem ausad – suur osa inimesi pole kunagi tagumist udutuld isegi kasutanud ning neile tundub sellele viitamine norimisena. Aga tegelikkuses taandub ülevaatus lihtsale küsimusele: kas tahetakse lihtsalt märget registreerimistunnistusele või reaalset tulemust? Te ju eeldate samas, et kui ostate tehnoülevaatuse läbinud auto, on seda neutraalselt hinnatud ning see on sõidu- ja keskkonnakõlbulik. Riiklikult korraldatud ülevaatus peab andma inimestele kindluse, et kontroll käib kõigi reeglite järgi. Ja meie just nii töötamegi: kui saate tehnoülevaatus.ee-s ülevaatuse tehtud, siis on teie masinal liiklus- ja keskkonnaohutuse osas kõik korras!”
    Tehnoülevaatus.ee ülevaatus on organiseeritud kiire meeskonnatööna. Kui keskmiselt viiakse mujal ülevaatust läbi kohati isegi pool tundi, siis meil on vähemalt kaks inimest korraga ühe masina kallal ning samuti on mõõteriistu topelt. „Enamikel ülevaatuspunktides käib veermiku kontroll ühe silla kaupa, vajadusega autot edasi veeretada teise silla kontrolliks – see on aeganõudev. Meie töökojas on neli lõtkutestriplaati ühe auto kohta, mis hoiab tublisti kokku aega ja ka töötaja terviseressurssi. Ülevaatus võtab vaid 15 minutit. Oleme tööprotsessi kiirendanud märgatavalt, aga nii, et töömahus ja kvaliteedis järele ei anna,” selgitab Peerna.
    Teine oluline teema on meeskonnatöö ja tehnika kõrval töö ergonoomika. „Olen töökojad sisustanud nii, et kui ma ise seal peaksin tööl olema, oleks töötada võimalikult mugav. Töötaja ei pea tegema ümber auto mõttetuid lisaringe. Tööd peab saama teha hästi ja kiiresti. Täna võtame päevas vastu üle 100 sõiduki, Eesti mõistes on see suur number. Väljaõppinud personali, õige tehnika ning mitme liinita poleks see võimalik.”
    Hea klienditeenindus on meeldiv, puhas ja meeldejääv
    Tänagi näeme mitmete ülevaatuspunktide puhul teatavat kolhoosilikku autoremonditöökojale omast keskkonda. „Olen ka ise kuulnud klientidelt imelugusid, kuidas ülevaataja tahtis määrdunud tunkede ja põleva suitsukoniga autosse siseneda. Nii ei saa – töökoja puhtus on äärmiselt oluline kvaliteetse teenuse osutamiseks. Samuti oleme oma töömeestele varunud viis paari tööriideid ning töökojas on olemas pesumasin-kuivati, kus saab määrdunud riided kiirelt puhtaks pesta,” selgitab Peerna.
    Tehnoülevaatus.ee on panustanud ka klienditeenindusse, palgates tehnoülevaatuse akte vormistama väljaõppinud klienditeenindajad. Kui ülevaatajale nõudmised on autoremondilukksepa haridus ja kolmeaastane auroremondi töökogemus, siis ei tarvitse ta alati olla ka hea ja kiire klienditeenindaja. Selleks, et klient oleks rõõmus hea teeninduse üle, on mõistlik palgata oma ala spetsialistid, kes oma tööd oskavad ja naudivad.
    Korduvülevaatus tasuta
    Eesti keskmine tehnoülevaatuspunkt teeb ühes kuus 300 ülevaatust, tehnoülevaatus.ee töökojad teevad neid üle 2000. Peerna möönab, et kui ülevaatusete maht on väike, on ka käive väike ning keeruline tehnikasse ja inimestesse investeerida. „Tänu oma ülevaatuste mahule, mille oleme suutnud aastate jooksul tekitada, saame pakkuda klientidele ka mitmeid lisahüvesid, näiteks pakume täna tasuta korduvülevaatust. Sellega võtame klientidelt maha stressi ning neile ei jääks muljet, et soovitame inimestelt mitut nahka koorida,” räägib ta. „Kusjuures meie huvi on, et korduvülevaatuseid oleks vähem, sest meile tähendab see topelttööd, topeltaega ning selget rahalist kulu.”
    Internetis broneerides on teenus soodsam
    Esimesena Eestis võimaldas Profdiagnostik tehnoülevaatuse aja broneerimist läbi internetilehe tehnoülevaatus.ee. Lahendus on lihtne: esilehel tuleb sisestada sõiduki registreerimisnumber, süsteem kontrollib, kas ülevaatus kehtib või ei. Kohe saab broneerida enda jaoks sobiva aja, kusjuures tehnoülevaatus.ee on kõige pikemalt avatud tehnoülevaatus Tallinnas: Ehitajate tee 116 asuv ülevaatuspunkt on avatud E-R kella 9-21, L 10-17 ning Peetris Helgi tee 4 kella 9-20, L 9-17.
    Kui tasuda ülevaatuse eest kohe broneerides läbi pangalingi, saab ettemaksu eest ülevaatuse 6 eurot soodsama hinnaga. Ühest küljest on see kliendi jaoks võimalus saada teenus kätte kiirelt, soodsalt ja mugavalt, kohapeal arveldada pole enam vaja, teisalt on ka ülevaatuspunktil töid parem planeerida elavas järjekorras saabunud klientide jaoks. Lisaks saab kodulehelt tehnoülevaatus.ee tellida ka meeldetuletuse järgmiseks tehnoülevaatuseks.
    Mootorrataste ülevaatust saab teha turvaliselt, aastaringi ja iga ilmaga
    Eelmisel aastal küttis kirgi tehnoülevaatuste uue nõue – mootorratta pidurite mõõtmine tehnoloogia abil. Kui ajalooliselt tehti mootorratastega pidurikatse õues, kus pidi sõitma 30 km/h ning joonte vahel pidurdama, siis tegelikkuses ei teadnud keegi, kas ja kui kiirelt keegi üldse sõitis. Samuti sõltus ülevaatuse võimalikus ilmast.
    Eelmise aasta alguses kehtestus nõue, et mootorratta piduriteste peab hakkama tegema spetsiaalse mõõtmistehnoloogia abil. Selleks on kaks varianti: rataste külge kinnitatav aeglustusmõõtur, mis paraku vihmase ilm või kehva teeoluga tingis mootorratturite kukkumist. Teine võimalus on piduristend, mille tehnoülevaatus.ee esimesena Eestis endale ka soetas. Vahe autode piduristendiga on Peerna sõnul mõõtmetes: „Sõiduauto rull on laiem, mootorratta oma on kitsam ning kitsal rullil on praktiliselt võimatu kukkuda. Tulemus on aga kindlasti kvaliteetsem, turvalisem ja kiirem. Ja üks pluss veel – ülevaatust saab teha aastaringselt vaatamata ilmastikule. Toote kasvõi lumega mootorratta kärul kohale ja saame ülevaatuse kuivas ruumis tehtud! Paljud mootorratturid kasutavadki meid just seetõttu, et tahavad teada, kas nende ratta pidurid on ikka päriselt ka korras.”
    Ettevõtjatele pakub tehnoülevaatus.ee mugavat personaalset koostöövõimalust sõltuvalt nende autopargi suurusest – näiteks saab ettevõttele esitada kuu lõpus masinate tehnoülevaatuste koondarve.

    Hea teada!

    * Tehnoseisundi kontrollimise eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku tehnoseisundi tagamine.

    * Tehnonõuetele mittevastav sõiduk suurendab maanteeliikluses juhtuvate õnnetuste tõenäosust.

    * Vale seadistus ja ebapiisav hooldus kahjustab lisaks mootorile ka keskkonda, põhjustades suuremat saastet ja kütusekulu.

  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Nädala lood: miks Leedus Infortari poole viltu vaadati ja kuidas päriselt Hispaaniasse kinnisvara osta
Nädala lugudest saad teada, kuidas osta Hispaaniasse kinnisvara nii, et seda hiljem ei kahetseks ning kuidas Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Tülis on oma roll mängida ka Eesti börsifirmal Infortaril.
Nädala lugudest saad teada, kuidas osta Hispaaniasse kinnisvara nii, et seda hiljem ei kahetseks ning kuidas Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Tülis on oma roll mängida ka Eesti börsifirmal Infortaril.