Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamimaks peletab kliendid Tallinnast eemale

    Tallinna rahandusameti juhataja Heino Tonsiver ütles, et kuna reklaami- ja kuulutusemaksu määrus pole seni volikogu heakskiitu leidnud, ei saa rääkida lõplikult otsustatud numbritest. «Maksu kehtestamine on vajalik, sest seni korjasid linnaosavalitsused reklaamiloa maksu sisuliselt isetegevuslikus korras,» sõnas ta.
    Tonsiveri sõnade kohaselt puudub linnavalitsusel täpne ülevaade seni reklaami maksustamisest saadud raha laekumisest, kuna see jäi linnaosavalitsuste kasutusse.
    «Selline maks töötab selgelt reklaamiagentuuride kahjuks,» märkis reklaamibüroo Io välireklaami projektijuht Marko Rüütel. Tema sõnul sunnib see reklaamifirmasid märgatavalt teenuste hinda tõstma, mis toob kaasa klientide huvi languse välireklaami vastu.
    «Välireklaami müümine on niigi raske ja hinna tõstmine 40--50 kroonilt 250 kroonile ruutmeetri eest toob kaasa selle, et kliendid otsustavad teiste reklaamiviiside kasuks,» ütles Rüütel. «Ma saan aru, et linn soovib igale poole käe vahele pista, aga see maks on absurdne ja võib juhtuda, et linn ei saa üldse midagi.»
    Reklaamibüroo Nelja Silma All Disain direktor Mati Kahu iseloomustas reklaamimaksu ideed sõnaga «segane». «Iga asja kohta on võimalik kehtestada maks, iseasi, kas see hakkab laekuma,» sõnas ta. «Nõustun, et reklaami kujunduslik külg linnas peab olema kontrolli all, aga loota, et linn saab reklaami maksustades endale tohutuid lisakasumeid, oleks mõttetu.»
    Kahu ütles, et kuna igas määruses on lüngad, leiavad inimesed tõenäoliselt mooduse reklaamimaksu määruse erinevaks tõlgendamiseks. «Kuidas käituda näiteks siis, kui hoone, millel paikneb reklaam, on eraomanduses. Või mis saab siis, kui kogu hoone arhitektuur kujutab endast sisuliselt reklaami,» viitab Kahu reklaami- ja kuulutusemaksu määruse eelnõu puudujääkidele.
    Kahu arvamuse kohaselt hakkavad soliidsed firmad maksu maksma. Palju firmasid võib aga tema sõnul jätta maksu tasumata, sest Tallinnal puuduvad tegelikult organid, kes kontrolliksid maksude korrektset laekumist.
    «Arvestades sellega, et linnas reklaamitakse praegu niigi vähe, oleks võinud teha esialgu välireklaamile soodustusi,» ütles reklaamibüroo Jaa Disain kommertsdirektor Tanel Trööp. «Helsingis ja Stockholmis on näiteks ühekordne maks, meil tahetakse raha reklaami üleval oleku aja iga kuu eest,» lisas ta.
    Trööp märkis, et Stockholmis makstav ühekordne reklaamimaks on 200 000-- 300 000 Rootsi krooni. «Kakssada krooni ühe ruutmeetri eest iga kuu peletab suurema osa klientidest Tallinnast hoopis eemale,» leidis ta.
    Tallinna linnavolikogus arutusel oleva määruse kohaselt kuulub maksustamisele igasugune ettevõtjat, äriühingut, kaupa või tasulist teenust tutvustav reklaam, kuulutus ja reklaamviit, mis on paigaldatud linna territooriumil üldkäidavasse kohta või Tallinnas asuva firma või isiku sõidukile. Maksu maksab reklaami paigaldanud juriidiline või eraisik. Reklaamistendile, -viidale ja -postile paigaldatud reklaami eest tasub maksu nende kohtade omanik.
    Reklaamipinna ruutmeetri hind Tallinna peamistel väljakutel ja vanalinna elava liiklusega tänavatel on 250 krooni. Linna peamagistraalidel, elava liiklusega tänavatel ja väljakutel ning ühissõidukitel maksab reklaami ruutmeetri hind 200, kesklinnas 150, väljaspool kesklinna 100 ja vähese liiklusega kõrvaltänavatel 50 krooni kuus.
    Piirituse, piiritusjookide, alkohoolsete jookide ja õlle, mille alkoholisisaldus on üle kuue mahuprotsendi, samuti tubaka ja tubakatoodete reklaamimisel rakendatakse kolmekordset maksumäära.
    Kui reklaami eksponeerimisaeg on lühem kui üks kuu, tuleb tasuda ühe kuu maks. Vähema kui ruutmeetrise pinna puhul tuleb tasuda ruutmeetri hind.
    Maksust on vabastatud kuni ruutmeetri suurused pinnad, mis kajastavad pelgalt firma nime ja on paigaldatud vahetult ettevõtte või äriühingu tegutsemiskohta. Samuti ei kuulu maksustamisele kaubandus- ja teenindusasutuste sissepääsu juurde paigaldatud infokandjad, mis kajastavad asutuse lahtioleku aega.
    Kohalike maksude seadusest lähtuvalt on maksust vabastatud riigi- ja omavalitsusasutuste reklaam ning erakondade, valimisliitude ja üksikkandidaatide valimiskampaania reklaamkuulutused.
    Reklaami paigaldamise lubasid Tallinnas hakkavad väljastama asjakohase ringkonna linnaosavalitsused. Transpordile paigaldatava reklaamiga tegeleb Tallinna transpordiamet.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.