Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes-Benzi mullune ideepomm SLK täiendab sportautode rikkalikku valikut

    Mullu sügisel Lääne-Euroopas peetud autonäitustel elavat tähelepanu köitnud Mercedes-Benzi väike sportauto SLK läheb järgmisel kevadel seeriatootmisse.
    Mercedes-Benzi uusima sportauto põhilisteks iseloomustajateks on madal tuuleklaas, pikk esiots, laiad uksed ja liigutatav katus.
    Auto nimi iseloomustab tema põhiomadusi. SLK -- short, light, compact, ehk eesti keeles lühike, kerge ja kompaktne. Tänu mõne sekundiga ümber paigutuvale metallist valmistatud katusele ja selle elektrohüdraulilisele juhtimissüsteemile, saab üliefektse roadster'i nuppu vajutades hõlpsasti muuta ilmastikukindlaks kupeeks.
    Mulluse näitusemudeliga võrreldes on SLK pisut «maisemaks» muutunud. Muudetud on esitulesid, mullune efektne hõbedane radiaatorivõre on asendatud tavalise Mercedese radiaatorivõrega.
    Mercedes-Benz SLK ametlik esmaesitlus leiab aset aprillis toimuval Torino autonäitusel, müüki peaks auto jõudma 1996. aasta septembris.
    Erinevalt Mercedes-Benz SLst, kus jõuallikana kasutatakse kuue-, kaheksa- või kaheteistsilindrilisi mootoreid, on SLK põhimodifikatsiooni jõuallikaks turbokompressoriga 193 hobujõuline neljasilindriline bensiinimootor, mille keskmine kütusekulu on vaid 8,2 l/100 km. Neile, kes rohketest hobujõududest lugu ei pea, on mõeldud 136 hobujõuline jõuallikas.
    Juba mullune näitusemudel, mida esmakordselt esitleti Torino ja Pariisi rahvusvahelistel autonäitustel, teenis ohtralt kiidusõnu, võites Torino näituse disainiauhinna.
    Ka 1994. aasta oktoobris toimunud Berliini messil AAA oli Studie SLK üks näituse tõmbenumbreid. Tookord lubati uue auto orienteeruvaks hinnatasemeks 60 000 Saksa marka (480 000 krooni).
    Vahepeal «laiutas» väikeste sportautode klassis vaid üks mudel -- Mazda MX-5 Miata. Tänaseks on enamik autotootjatest taibanud selle klassi autode perspektiivsust ja töötanud välja omapoolsed nägemused.
    Nii alustab BMW järgmisel aastal Põhja-Ameerikas kahekohalise roadster'i Z3 tootmist. Juba möödunud aastal tutvustas oma sportautot Fiat, kes esitles Genfi autonäitusel Barchettat.
    Euroopa 1995. aasta tähelepanuväärseimaks laiatarbe-sportautoks võib pidada siiski MGFi taassündi. Rover jätkas 15 aastat pärast British Leylandi MG tehase sulgemist selle kaubamärgi all autode tootmist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Karl-Eduard Salumäe: kasutatud autode turg on nagu mingi kentaur
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
November oli Balti börsidel üldine tõusukuu
Novembris tõusis Balti koondindeks Baltic Benchmark 6,24%; tõusid ka kõik kolm Balti börsi.
Novembris tõusis Balti koondindeks Baltic Benchmark 6,24%; tõusid ka kõik kolm Balti börsi.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.

Olulisemad lood

Kallas: elektrikatkestuste oht on suur, tarbimist tuleb vähendada
Peaminister Kaja Kallase sõnul on Eestis praegu elektrikatkestuste oht aktuaalsem, kui oleks tahtnud uskuda. Üheks põhjuseks on Auvere elektrijaam, mis äsja pikaajalisest remondist tuli ja eelmisel nädalal taas rikki läks.
Peaminister Kaja Kallase sõnul on Eestis praegu elektrikatkestuste oht aktuaalsem, kui oleks tahtnud uskuda. Üheks põhjuseks on Auvere elektrijaam, mis äsja pikaajalisest remondist tuli ja eelmisel nädalal taas rikki läks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.