16. november 1995
Jaga lugu:

Mercedes-Benzi mullune ideepomm SLK täiendab sportautode rikkalikku valikut

Mullu sügisel Lääne-Euroopas peetud autonäitustel elavat tähelepanu köitnud Mercedes-Benzi väike sportauto SLK läheb järgmisel kevadel seeriatootmisse.

Mercedes-Benzi uusima sportauto põhilisteks iseloomustajateks on madal tuuleklaas, pikk esiots, laiad uksed ja liigutatav katus.

Auto nimi iseloomustab tema põhiomadusi. SLK -- short, light, compact, ehk eesti keeles lühike, kerge ja kompaktne. Tänu mõne sekundiga ümber paigutuvale metallist valmistatud katusele ja selle elektrohüdraulilisele juhtimissüsteemile, saab üliefektse roadster'i nuppu vajutades hõlpsasti muuta ilmastikukindlaks kupeeks.

Mulluse näitusemudeliga võrreldes on SLK pisut «maisemaks» muutunud. Muudetud on esitulesid, mullune efektne hõbedane radiaatorivõre on asendatud tavalise Mercedese radiaatorivõrega.

Mercedes-Benz SLK ametlik esmaesitlus leiab aset aprillis toimuval Torino autonäitusel, müüki peaks auto jõudma 1996. aasta septembris.

Erinevalt Mercedes-Benz SLst, kus jõuallikana kasutatakse kuue-, kaheksa- või kaheteistsilindrilisi mootoreid, on SLK põhimodifikatsiooni jõuallikaks turbokompressoriga 193 hobujõuline neljasilindriline bensiinimootor, mille keskmine kütusekulu on vaid 8,2 l/100 km. Neile, kes rohketest hobujõududest lugu ei pea, on mõeldud 136 hobujõuline jõuallikas.

Juba mullune näitusemudel, mida esmakordselt esitleti Torino ja Pariisi rahvusvahelistel autonäitustel, teenis ohtralt kiidusõnu, võites Torino näituse disainiauhinna.

Ka 1994. aasta oktoobris toimunud Berliini messil AAA oli Studie SLK üks näituse tõmbenumbreid. Tookord lubati uue auto orienteeruvaks hinnatasemeks 60 000 Saksa marka (480 000 krooni).

Vahepeal «laiutas» väikeste sportautode klassis vaid üks mudel -- Mazda MX-5 Miata. Tänaseks on enamik autotootjatest taibanud selle klassi autode perspektiivsust ja töötanud välja omapoolsed nägemused.

Nii alustab BMW järgmisel aastal Põhja-Ameerikas kahekohalise roadster'i Z3 tootmist. Juba möödunud aastal tutvustas oma sportautot Fiat, kes esitles Genfi autonäitusel Barchettat.

Euroopa 1995. aasta tähelepanuväärseimaks laiatarbe-sportautoks võib pidada siiski MGFi taassündi. Rover jätkas 15 aastat pärast British Leylandi MG tehase sulgemist selle kaubamärgi all autode tootmist.

Jaga lugu:
Hetkel kuum