• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,86
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,86
  • 17.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes-Benzi mullune ideepomm SLK täiendab sportautode rikkalikku valikut

Mullu sügisel Lääne-Euroopas peetud autonäitustel elavat tähelepanu köitnud Mercedes-Benzi väike sportauto SLK läheb järgmisel kevadel seeriatootmisse.
Mercedes-Benzi uusima sportauto põhilisteks iseloomustajateks on madal tuuleklaas, pikk esiots, laiad uksed ja liigutatav katus.
Auto nimi iseloomustab tema põhiomadusi. SLK -- short, light, compact, ehk eesti keeles lühike, kerge ja kompaktne. Tänu mõne sekundiga ümber paigutuvale metallist valmistatud katusele ja selle elektrohüdraulilisele juhtimissüsteemile, saab üliefektse roadster'i nuppu vajutades hõlpsasti muuta ilmastikukindlaks kupeeks.
Mulluse näitusemudeliga võrreldes on SLK pisut «maisemaks» muutunud. Muudetud on esitulesid, mullune efektne hõbedane radiaatorivõre on asendatud tavalise Mercedese radiaatorivõrega.
Mercedes-Benz SLK ametlik esmaesitlus leiab aset aprillis toimuval Torino autonäitusel, müüki peaks auto jõudma 1996. aasta septembris.
Erinevalt Mercedes-Benz SLst, kus jõuallikana kasutatakse kuue-, kaheksa- või kaheteistsilindrilisi mootoreid, on SLK põhimodifikatsiooni jõuallikaks turbokompressoriga 193 hobujõuline neljasilindriline bensiinimootor, mille keskmine kütusekulu on vaid 8,2 l/100 km. Neile, kes rohketest hobujõududest lugu ei pea, on mõeldud 136 hobujõuline jõuallikas.
Juba mullune näitusemudel, mida esmakordselt esitleti Torino ja Pariisi rahvusvahelistel autonäitustel, teenis ohtralt kiidusõnu, võites Torino näituse disainiauhinna.
Ka 1994. aasta oktoobris toimunud Berliini messil AAA oli Studie SLK üks näituse tõmbenumbreid. Tookord lubati uue auto orienteeruvaks hinnatasemeks 60 000 Saksa marka (480 000 krooni).
Vahepeal «laiutas» väikeste sportautode klassis vaid üks mudel -- Mazda MX-5 Miata. Tänaseks on enamik autotootjatest taibanud selle klassi autode perspektiivsust ja töötanud välja omapoolsed nägemused.
Nii alustab BMW järgmisel aastal Põhja-Ameerikas kahekohalise roadster'i Z3 tootmist. Juba möödunud aastal tutvustas oma sportautot Fiat, kes esitles Genfi autonäitusel Barchettat.
Euroopa 1995. aasta tähelepanuväärseimaks laiatarbe-sportautoks võib pidada siiski MGFi taassündi. Rover jätkas 15 aastat pärast British Leylandi MG tehase sulgemist selle kaubamärgi all autode tootmist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele