• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 02.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Buss ostab 40 Taani bussi

Praegu pole riigiaktsiaseltsi Mootor struktuurid veel lõplikult Eesti Bussile üle antud. Endine Mootori direktor Priit Lind kinnitas, et Eesti Buss on kantud äriregistrisse.
«Kui kaua Mootori üleandmine Eesti Bussile kestab, on hetkel raske öelda,» lausus Lind.
ASi Nomaal omanik Flemming Anderseni sõnul näeb ta uue firma esmaste ülesannetena teenindustaseme parandamist, t?arterreiside osakaalu suurendamist ning Tallinna bussijaama rekonstrueerimist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Seoses Eesti Bussi töölehakkamisega kaasnevatele struktuurimuudatustele ning uue tehnika saabumisele tahaks osa ligi 580 töötajast koondada,» märkis Andersen. Mootori kahjum oli möödunud aastal kuus miljonit krooni. Põhiliselt oli see tasumata sotsiaalmaks ja 1994. aasta lõpust jäänud sotsiaalmaksete viivis, ütles Lind.
«Esialgsete plaanide kohaselt tahtis Eesti Buss käesoleva aasta lõpuks nulli jõuda,» valgustas Lind uue omaniku kavatsusi.
«Kuna erastamisprotsess vältas nii kaua, ei julge ma nullkasumisse jõudmist sel aastal hetkel küll kinnitada,» märkis Andersen.
ASi Nomaal omanik on Taani investeeringute valdusfirma Danisch Bus Company, mille omanik on Flemming Anderson. Enne Mootori erastamisel osalemist oli Andersonil Taanis bussiettevõte, mis likvideeriti Eestisse tulekuks.
Tartu ülikooli magistratuuris ärijuhtimist õppiv Lind ütles, et viimane ettepanek asuda ASi Eesti Buss tegevjuhiks tehti talle 5. jaanuaril. «Loobusin õppimise kasuks,» lausus Lind.
ASi Eesti Buss aktsiakapital on14,7 miljonit. RASil Mootor oli vara 5,7 miljoni krooni eest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele