Hakates plaanima lauatelefoni ostu, tuleb tõdeda, et valik on lai ja otsuse tegemine keeruline ning tekitab frustratsiooni. Loodetavasti välimuse põhjal valikut enam ei tehta ja selle õnge ei minda. Nüüd peituvad lauatelefoni olulised omadused juba masinas endas.
Tänu tehnoloogia tormilisele arengule kasutab lauatelefon tänapäeval peaaegu sama võimsat tehnoloogiat kui paarkümmend aastat tagasi toatäis pooljuhte ja lampe võimaldas. Praegu peetakse telefoni juures standardiks mikrofoni, valjuhääldit, viimase numbri kordust jne. Kontorites on loomulikult vajadus lauatelefonide mälu järele, kuhu on võimalik kanda mitmukümmend asutuse numbrit. Sellega hoitakse hulgaliselt aega kokku ja ei teki pidevalt probleemi kiiresti vajaliku telefoninumbri ülesleidmisega.
Telefonidel kasutatav digitaalne numbrinäit tuleb arvatavasti kasuks igaühele, kel palju kaugekõnesid. Kui ikka valida enam kui kümme numbrit ja samas tegeleda veel mingi teise ülesandega, tekivad väga kergelt näpukad ja mõni number vahetatakse kogemata ära. Tänu numbrinäidule saab juba poole valimise pealt oma eksimust ära hoida ja samas ka kiiremini ühenduse. Numbrinäidu funktsioon ei ole sugugi ainult väljamineva kõne numbri näitamine. LCD-paneel suudab näidata vägagi palju praktilist infot. Kasutajasõbralikud numbrinäidud on suured ja võimaldavad näidata korraga mitu rida. Mõningad paneelid suudavad edastada ka lühiteateid, nagu «tulen kell 3», «olen koosolekul» jne. Tavaliselt on võimalik kasutada erinevaid keeli. Samuti võib paneel näidata, kes parasjagu helistab või mis numbrilt helistatakse.
Üpris edukalt on võimalik kasutada ka mikrofoni ja valjuhääldit, kuigi alati ei saa rahul olla nende helikvaliteediga -- tekib tunne, nagu räägiks ämbrisse. Samuti ei saa neid kasutada lärmakates kohtades, just siis annab eriti tugevalt tunda valjuhääldi suhteliselt nõrk võimendus, mille tagajärjel on kuulda ainult sahinat.
Sellegipoolest jätavad mikrofon ja valjuhääldi mõlemad käed vabaks ning nii võib samal ajal sobrada paberites, kasutada arvutit või midagi muud taolist teha. Siiski, üheks miinuseks on veel seegi, et kui unustatakse uks lahti, siis pole kindel, et keegi seda vestlust pealt ei kuula.
Automaatvastaja võimaldab tänapäeval väga mugavalt teateid edastada, kui vajalikku inimest kätte ei saada. Kuid ikkagi, kuigi automaatvastajaga telefonid on olnud turul juba pikemat aega, ei ole kõik inimesed veel harjunud teadet masinasse jätma, või siis minnakse hoopis liiale ja hakatakse lobisema, mille tulemusel teised kõned enam lindile ei mahu.
Väga edukalt on turule murdmas digitaalne helisalvestus -- arvuti registreerib sissetulnud kõne kellaaja ja kuupäeva ning salvestab selle kas digitaalselt arvutisse või lintmaki abil lindile.
Praeguseks on osa lauatelefone saavutanud taseme, millega nad suudavad asendada väiksemat telefonikeskjaama. Telefone on võimalik ühendada nagu tavalisi paralleeltelefone. Kõnesid saab suunata ja vältida pealtkuulamist. Välisliini jaoks pole isegi vaja luua eraldi kaabeldust -- kõik töötab olemasoleval liinil.