• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 30.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartusse roheline laine

Tartu linnavalitsuse liikluskorralduse vaneminseneri Sulev Sanniku sõnul oleks Riia tänava laienduse ja Kroonuaia sillaga pidanud ühele poole saama juba paar aastat tagasi. Tartu liikluses on põhiküsimuseks bussijaama, kaubamaja ja turuhoone juures asuv Riia--Turu tänava ristmik.
Jõuluks valmiv enam kui 16 miljonit krooni maksev Kroonuaia sild peaks kava kohaselt Riia--Turu ristmiku koormust vähendama neljandiku võrra.
Autode rohkuse poolest vastab Tartu Eesti keskmisele -- tuhande inimese kohta kolmsada autot.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Meie rehkenduste kohaselt vähenevad transpordikulud aastas tänu Riia tänava laiendusele viie miljoni krooni võrra,» osutab Sannik rekonstrueerimistööde tähtsusele.
«Kroonuaia silla valmimisel vähenevad transpordikulud aastas kolm miljonit krooni. Sama suure efekti annab ka eelmise aasta suurim ümberkorraldus Tartu liikluses -- Betooni tänava raudteeülesõit.»
Tartu linnavalitsuse rahandusosakonna juhataja, linnanõuniku Ilme-Tiiu Tinni kinnitusel jaguneb teede ja tänavate rekonstrueerimiseks emiteeritud võlakirjadest saadav laenuraha 11 objekti vahel. Riia tänava laienduseks eraldas linnavolikogu 4,4 miljonit krooni.
Tartu linnavalitsuse linnamajandusosakonna teedeteenistuse vaneminseneri Jaak Konsini sõnul tähendab Riia tänava tegelik, 5,16 miljoni kroonine ehitusmaksumus seda, et mõnele teisele objektile saab Tartu kulutada selle võrra vähem raha.
«Esialgne maht oli umbes seitse miljonit krooni,» meenutab Riia tänava laiendustööde tegemiseks tehtud konkursi võitja ASi Üleaedne juhatuse esimees Heikki Pormeister. «Paraku polnud linnal raha ja kanalisatsioonitorustike rekonstrueerimise, tänavavalgustuse ja muu arvel kärbiti tööde mahtusid.»
Peamiselt tänavate asfalteerimisega tegelev Üleaedne on ostnud Tartu küttekontori ning müüb tahket kütust, samuti äritseb liiva, kruusa ning killustikuga.
Riia tänava laiendus tähendab, et alates Riia ja Lunini tänava ristist suundub Riia--Turu tänava ristini mõlemas suunas kaks sõidurada.
«Kõik valgusfoorid sellel kahekilomeetrisel lõigul on rohelises laines,» selgitab Sulev Sannik. «Kolmele ristmikule paigaldatakse uued foorid, mis minu andmeil maksavad 1,7 miljonit krooni.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega kaob ära tüütu paun põllumajandusülikooli juures ja kesklinna minnes ei pea ümber EPMÜ sõitma.
Riia tänava laiendustöödega alustati paar nädalat tagasi, kui ühe lisaraja võitmiseks saeti maha 78 puud. Linnakodanike rahustamiseks istutati mitmele poole kesklinna ümbrusse sama arv uusi puid.
Heikki Pormeistri sõnul läheb tee-ehituseks lahti juuni algul. See pingestab muidugi liiklusolukorda Tartus, sest rekonstrueeritavas lõigus jääb ehituse ajal avatuks vaid kummaski suunas üks sõidurada. «Ei oska liiklust lisaviitadega kusagile suunata,» tunnistab Sannik. «Loodame, et iga juht leiab ise teda rahuldava ümbersõiduvariandi.»
«Eelmisel aastal vahetasime fooride juhtimissüsteeme välja poole miljoni krooni eest,» lappab Sulev Sannik teede rekonstrueerimispabereid. «Vaja oleks aga veel 3 miljonit krooni.»
Tartus on foore 19 ristmikul, neist Narva--Raatuse tänava ristil ainus Eestis, mida reguleerivad andurid ööpäev läbi.
Tartu põhitänavatele kantakse tänavu suvel termoplastikust tänavakattemarkeering. Töid teostava Soome Tielinja OY tütarfirma ASi Rajar TL tegevdirektori Kuido Soo sõnul saabub vastav tehnika Soomest, samuti töömehed.
Termoplastikust markeering läheb Tartule maksma 350 000 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele